Show simple item record

dc.contributor.advisorÇığşar, Teoman
dc.contributor.authorTüfekci, Nalan
dc.date.accessioned2021-05-05T12:17:10Z
dc.date.available2021-05-05T12:17:10Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582085
dc.description.abstractTeknolojinin hızlı değişim ortamında günümüze kadar çeşitli otomobiller gelip geçmiş, sahipleri tarafından miadı dolduğuna inanılan araçlar kaderine terk edilmiştir. Ancak otomobile karşı sıradan bir ilgiden öte bir vefa borcu besleyen kişiler de vardır. Onlar için otomobiller yaşamlarının en güzel anlarını paylaştıkları bir dost gibidir ve daima nostaljik bir duygunun temelini oluştururlar. Zaman geçtikçe de bu değer yargısı yerini kalıcı ve silinmeyen bir değer olgusuna bırakmıştır. Ortaya çıkan ise artık eski bir otomobil değil, klasik bir otomobildir.20. yy başlarında ortaya çıkan yeni dostlarımız, önceleri ihtiyaçlarımızı karşılarken, savaş sonrası 50' li ve 60' lı yıllara gelindiğinde duygularımıza yönelerek göz zevkimize hitap etmeye başlamış, karakterimizin bir parçasını oluşturup neredeyse yaşam tarzımızı haykırarak imajı önemsemiştir. 1950'li ve 1970'li yıllar arasındaki Amerikan otomobillerinin günümüze kadar ki süreçlerinde, nerelerden esinlenilerek ve ne gibi plastik değişikliklere uğrayarak estetik harikalara dönüştüğüne dair analiz ve sonuçları ortaya koyan bu tez; tasarım ve estetik dialoğuna da dikkat çeken bir araştırmadır
dc.description.abstractTo the present environment of rapid change of technology in various cars come and gone, leaving the fate of the owners of vehicles believed to have been dolduğuna by the expiration date. However, the other car, a debt of loyalty to serve the best interests of ordinary people who have feeding. They share their cars for the most beautiful moments of their lives as a friend and always form the basis for a nostalgic feeling. As time went on the fact that this value is a value judgment has left a permanent and indelible. The resulting car is no longer an old but a classic car.20. century, the early emergence of new friends, meeting our needs earlier, the post-war 50s and 60 'ed By the year began to appeal to our feelings towards zevkimize eye, creating the character is almost a part of our way of life, emphasized the image of screaming. Between the 1950s and 1970s until today that the processes of American cars, where they turn into inspiration and wonders what kind of aesthetic undergoes plastic changes in the analysis and the results reveal that the thesis is a study of design and attention to estehetic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1950-1970 yılları arasındaki klasik Amerikan otomobillerinde plastik değerler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmCar ownership
dc.subject.ytmPlastic value
dc.identifier.yokid457957
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid154983
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess