Video sanatında hava perspektifi kuşbakışı Türkiye
dc.contributor.advisor | Kuru, Alev Çakmakoğlu | |
dc.contributor.author | Özgen, Kurtuluş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:17:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:17:08Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582077 | |
dc.description.abstract | Hareketli görüntünün yaygınlaşmasıyla birlikte, video sanatı çağdaş sanat evreninin merkezine konumlanır. Özellikle modern sonrası olarak anılan 1960'ların ikinci yarısıyla beraber, küreselliğin ekonomik, politik ve kültürel altyapısının oluşmaya başlaması, televizyon kullanımının yaygınlaşması ve teknolojik devinimin hızlanması, postmodern sanatın hem biçim, hem içerik bağlamında kurucu unsurları olmuşlardır. Video aygıtı ise postmodern sanat akımlarının ana üretim aracı olmuştur ve olmaktadır. Video Sanatı çağdaş sanatın son 50 yılında damgasını vurmuştur.Video Sanatında Hava Perspektifi `Kuşbakışı Türkiye` çalışması, tez yazım ve video yerleştirme olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Tez yazımı bölümünde, video sanatının tarihsel süreci ve kavramsal çerçevesi ile başta kuşbakışı çekim açısı olmak üzere sinematografinin çekim açı ve ölçekleri irdelenmiştir.Çalışmanın video yerleştirme bölümünde ise video sanatı anlatım dili ile kuşbakışı çekim açısından yararlanarak; Türkiye'nin tarihi, kültürel ve doğal varlıklarının havadan video grafik manzarası oluşturmuştur.Anahtar Kelimeler:1. Video Sanatı 2. Video 3. Kuşbakışı 4. Hava Perspektifi 5. Çağdaş Sanat | |
dc.description.abstract | Video, with its widespread usage, has become a very efficient art tool for contemporary art world. Especially in the second half 1960s, we see television's wide usage, technology's increasing momentum and globalization with its economical, cultural and political aspects as the fundamental elements -both in content and in form- of postmodern art. Video had become and still is the main production tool of postmodern art. Video art has left its mark on the contemporary art's last fifty years.Aerial Perspective in Video Art `Bird?s-eye-view Turkey` project consist of two parts: Thesis and video installation. In thesis part, history of video art, its conceptual framework, cinematographic shot types and shot angles are analyzed. In the video installation, with the help of video art language and bird?s-eye-view shot angle, Turkey's natural beauties, cultural and historical heritage are presented.Key Words:1. Video Art 2. Video 3. Bird?s-eye-view 4. Aerial Perspective 5. Contemporary Art | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Video sanatında hava perspektifi kuşbakışı Türkiye | |
dc.title.alternative | Aerial perspective in video art Bird's-eye-view Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Video art | |
dc.subject.ytm | Perspective | |
dc.subject.ytm | Bird?s eye view | |
dc.subject.ytm | Camera | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.identifier.yokid | 437858 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 165396 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |