Show simple item record

dc.contributor.advisorKuru, Alev Çakmakoğlu
dc.contributor.authorÖzgen, Kurtuluş
dc.date.accessioned2021-05-05T12:17:08Z
dc.date.available2021-05-05T12:17:08Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582077
dc.description.abstractHareketli görüntünün yaygınlaşmasıyla birlikte, video sanatı çağdaş sanat evreninin merkezine konumlanır. Özellikle modern sonrası olarak anılan 1960'ların ikinci yarısıyla beraber, küreselliğin ekonomik, politik ve kültürel altyapısının oluşmaya başlaması, televizyon kullanımının yaygınlaşması ve teknolojik devinimin hızlanması, postmodern sanatın hem biçim, hem içerik bağlamında kurucu unsurları olmuşlardır. Video aygıtı ise postmodern sanat akımlarının ana üretim aracı olmuştur ve olmaktadır. Video Sanatı çağdaş sanatın son 50 yılında damgasını vurmuştur.Video Sanatında Hava Perspektifi `Kuşbakışı Türkiye` çalışması, tez yazım ve video yerleştirme olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Tez yazımı bölümünde, video sanatının tarihsel süreci ve kavramsal çerçevesi ile başta kuşbakışı çekim açısı olmak üzere sinematografinin çekim açı ve ölçekleri irdelenmiştir.Çalışmanın video yerleştirme bölümünde ise video sanatı anlatım dili ile kuşbakışı çekim açısından yararlanarak; Türkiye'nin tarihi, kültürel ve doğal varlıklarının havadan video grafik manzarası oluşturmuştur.Anahtar Kelimeler:1. Video Sanatı 2. Video 3. Kuşbakışı 4. Hava Perspektifi 5. Çağdaş Sanat
dc.description.abstractVideo, with its widespread usage, has become a very efficient art tool for contemporary art world. Especially in the second half 1960s, we see television's wide usage, technology's increasing momentum and globalization with its economical, cultural and political aspects as the fundamental elements -both in content and in form- of postmodern art. Video had become and still is the main production tool of postmodern art. Video art has left its mark on the contemporary art's last fifty years.Aerial Perspective in Video Art `Bird?s-eye-view Turkey` project consist of two parts: Thesis and video installation. In thesis part, history of video art, its conceptual framework, cinematographic shot types and shot angles are analyzed. In the video installation, with the help of video art language and bird?s-eye-view shot angle, Turkey's natural beauties, cultural and historical heritage are presented.Key Words:1. Video Art 2. Video 3. Bird?s-eye-view 4. Aerial Perspective 5. Contemporary Arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleVideo sanatında hava perspektifi kuşbakışı Türkiye
dc.title.alternativeAerial perspective in video art Bird's-eye-view Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmVideo art
dc.subject.ytmPerspective
dc.subject.ytmBird?s eye view
dc.subject.ytmCamera
dc.subject.ytmModern art
dc.identifier.yokid437858
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid165396
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess