Çağdaş sanatta düşünce dil ve biçimde fragman
dc.contributor.advisor | Ötgün, Cebrail | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Burhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:17:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:17:00Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582043 | |
dc.description.abstract | Çağdaş sanatta fragman yapıların ele alındığı bu tezde, çağdaş sanata üç farklı odaktan yaklaşım geliştirilmektedir. Bu odaklar fragman düşünce, dil ve biçimde fragman olarak belirlenmiştir. Çağdaş sanata fragman kavramı açısından geliştirilen bu yaklaşım Adorno'nun 'negatif diyalektik' kavramı, Deleuze'ün 'rizom', Barthes'ın 'ara olaylar' ve 'parçalı metin' gibi kavramlar üzerinde temellendirilmiştir. Tezin örgüsü, edebi ve felsefi metinlerdeki fragman yapılara, çağdaş sanatta fragman biçimlere ve ilişkisel estetiğin açmış olduğu anlatım ve yorum olanaklarına uğramaktadır. Çağdaş sanat ve düşünce ilişkisi sanatın kavramsallaşması konusu üzerinden kurulmaktadır. Bu durumda düşünce tarihindeki fragman düşünceyi incelemeyi gerektirmiştir. Dil ve biçimde fragmanlaşma konusunda düşünce, dil ve biçimin çağdaş sanattaki konumları tartışılmıştır. Çağdaş sanatta dilin fragmanlaşması konuyla ilgili metinler üzerinden kurulmuştur. Boşluklu metinler, düşünceyi kesin anlamlarla aktaran fragmanlar olarak belirlenmiştir. Biçimde fragmanlaşma konusunda düşünceyi ve dili içeren günümüz sanat yapıtları merkeze alınmıştır. Günümüzün ilişkisel estetikle açıklanabilen disiplinler üstü sanat biçimleri fragman kavramı çerçevesinden ele alınmıştır. Tezin uygulamalar kısmındaki çalışmalar tezin kuramsal örgüsünü tamamlayacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmalarda bir üslup bütünlüğü arayışı yoktur. Çalışmalar günümüz bireyinin fragman düşüncesi ve fragman hafızası ve görüşü üzerinden belirlenen bir dili açığa çıkaracak şekilde ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler : Çağdaş Sanat, Resim, Fragman, Düşünce, Dil, Biçim | |
dc.description.abstract | Fragment form and structures in contemporary art are investigated in this thesis, in this context; an approach has been developed from three different focuses to contemporary art. These focuses are determined as thought, language and form in contemporary art. The approach that developed in terms of fragment concept is based on concepts like Adorno's negative dialectic, Deleuze's rhizome, Barthes' fragmented text. Thesis weave includes possibilities of interpretation and narration which started by relational aesthetics and fragment forms of contemporary art.In this thesis, relationship between contemporary art and thought is based on point of conceptualizing of the art. This case required to investigate the history of idea and fragmented thought. Position of thought, language and form in contemporary art is discussed around the concept of fragment. Fragments of language in contemporary art have been established on the texts in issue. Gapped texts that are determined as fragments are transferring the idea to precise meanings. In the issue of fragment of form, artworks in contemporary art which include language and thought are relocated in center of the issue. Today's interdisciplinary art forms which can be explained by relational aesthetics are discussed within the concept of fragment. The artworks in the thesis' section of practice are realized to complete the theoretical lattice of thesis. There is no search for stylistic integrity in these artworks. The artworks have been produced in a manner that will demonstrate the way of fragmented though, memory and viewpoint of today's persons. Key Words : Contemporary Art, Painting, Fragment, Thought, Language, Form | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta düşünce dil ve biçimde fragman | |
dc.title.alternative | Fragment in form, language and thought in contemporary art | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Trailer | |
dc.subject.ytm | Thought | |
dc.subject.ytm | Language | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.identifier.yokid | 10056505 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 362979 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |