Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Lütfi
dc.contributor.authorAyyildiz, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:57Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:57Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582032
dc.description.abstractBu tez, temelde, bireyin görüntüsünün yönetim sistemleri karşısında geçirdiği tinsel ve biçimsel değişimlerinin görselleri ile birlikte düşünsel açıklamaları içermektedir. Kişinin doğumundan ölümüne kadar geçen her evresinde, karşı karşıya kaldığı sistemsel sorunlar karşısındaki, başkalaşma süreci ve tüm bu başkalaşımlar çerçevesinde bireyin göstermiş olduğu tepkisel yüz değişimleri görsel portre çalışmaları ile anlatılmak istenmiştir. Bireylerin izinleri doğrultusunda çekilen fotoğrafları üzerinde, kriminal alanda kullanılan yöntemlerden biri olan süperimpozisyon yöntemi kullanılarak yapılan müdahalelerle oluşturulan kriminal portreler, sistemin uygulamaları neticesinde birey üzerinde bırakmış olduğu etkiler ve izler eleştirel bir anlatımla sanatsal açıdan incelenmiştir. Kişilerin zaman içerisinde kendileri ile yüzleşme yetilerini kaybetmeleri ve günden güne tinsel deformasyonlara uğramaları estetik açıdan konu edilmiştir. Çalışmaların portrelerle sınırlandırılması, portrenin, bireyin kendini tüm benliğiyle ele verdiği, duygu ve düşüncelerini apaçık bir şekilde evrenle paylaşabildiği en masum nokta olması ile ilişkilidir. Kişinin asıl olmak istediği yerde mi olduğu, yoksa istenilen yere mi konduğu sanatsal bir eleştiri gözüyle ele alınmıştır.
dc.description.abstractThis thesis basically consists of the visuals of spiritual and stylistic changes that image of the individual has towards management systems as well as intellectual explanations. The reactional facial changes that the individual performs in the framework of transformation process and his/her reactions against these systematic problems from birth to death.The impacts and traces that the individuals have as a result of the system implementation and the criminal portraits which are formed by the interventions done by the help of commonly used superimposition method in the criminal field are examined in an artistic view on the photographs taken in permission of the individuals. The loss of facedown ability of individuals and their day-by-day spiritual deformations are handled esthetically. The limitations of the study only with portraits is because of that fact that portrait is the most innocent point that the individual can share his/her ideas and emotions with the universe openly with his/her full personality.Whether the individual is in a place that s/he wants to be or where s/he is wanted is discussed with a critical artistic point of view.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKriminal portreler
dc.title.alternativeCriminal portreit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmArtistic works
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmSüperimposition
dc.subject.ytmMetamorphism
dc.subject.ytmCrime
dc.subject.ytmCriminals
dc.subject.ytmPortrait
dc.subject.ytmArtistic form
dc.identifier.yokid10077579
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396136
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess