Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorAri, Özkan
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:55Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:55Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582027
dc.description.abstractBeden kavramı tüm insanlık tarihi boyunca kendi tanımını sorgulayan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu süreç içerisinde kimi zaman idealleştirilerek güzellik kavramı içerisinde kullanılan `beden` kimi zamansa sanatçıların ya da toplumların acı ya da felaket kavramları içerisinde kullandıkları bir olguya dönüşmüştür.Bu çalışma ilkel kabilelerden günümüz toplumlarına kadar bedene bilinçli olarak verilen acı ve ritsel törenlerle verilen zararlar bağlamında ironik bir bakış açısıyla bedeni araştırmaktır. Bedene verilen bilinçli acıların ritüelleşmiş uygulamaları (çocukluktan ergenliğe geçiş ritleri gibi) yanı sıra var olan dinsel inançları (özellikle de Hıristiyan inancında İsa'nın bedenine verilen acıları) bir arınma ritüeli bağlamında incelemektedir ve bu sürecin ardından bedene verilen acının sanat eserine dönüşmesi bağlamında 1960 sonrası dünya sanatına bir bakış açısını içermektedir.Tez kapsamında, beden sanatı performanslarını, özellikle de bedensel acı deneyimi bağlamında bozulmaları yansıtan Marina Abramoviç, Orlan, Bob Flanagan, Stelarc, Taner Ceylan, Jeny Saville, Gina Pane'in ve Türk sanatçılardan Şükran Moral'ın performanslarının analizi sunulmaktadır.
dc.description.abstractThe concept of the body as a case questioning his definition is encountered throughout all of human history. This is sometimes used in the concept of beauty in the process idealleştirilerek `body` of society, sometimes to the artists or their use in patients suffering has also been turned into a disaster concepts.This work is suffering today from the deliberately primitive tribal society to the body and investigate the damage to the body in the context of the ritsel ceremony. Ritualized practice of conscious suffering the body (from childhood as a puberty rite) as well as the existing religious beliefs (especially the suffering of the body of Christ in Christian faith) are examined in the context of a purification ritual and after 1960 in the context of transformation into art of the pain the body after this process the world art to include the perspective.In the thesis, body art performances, especially in the context of physical deterioration reflects bitter experience of Marina Abramovic, Orlan, Bob Flanagan, Stelarc, Taner Ceylan, Jenny Saville Gina Pan and offered an analysis of the performance of Turkish artists Şükran Moral Thanks giving.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBeden imgeleri bağlamında acı ve ironi
dc.title.alternativePain and i̇rony in the context of body i̇mage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmArtists
dc.subject.ytmModern art
dc.subject.ytmPainful concept
dc.subject.ytmBody image
dc.subject.ytmIrony
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmMoral, Şükran
dc.subject.ytmArtistic works
dc.identifier.yokid10078731
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396135
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess