Güncel sanatta bedenin deformasyonu
dc.contributor.advisor | Karoğlu, Alaybey | |
dc.contributor.author | Keser Apa, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:50Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-05-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/582005 | |
dc.description.abstract | Tarihsel süreçten günümüze kadar olan süreçte beden formu sanat anlayışı dâhilinde en çok tartışılan ve en çok kullanılan biçimdir. Söz konusu süreç içinde değişen felsefi düşünce ve dini dogmalar, teknoloji ve bilim alnındaki gelişmeler, sosyal ihtiyaçlar ve gereksinimler toplumsal hayatın tüm alnına olduğu kadar güzellik anlayışına ve güzellik anlayışına uygun olacak şekilde günün modasına ve tüm bunların sonucu olarak sanat eserlerindeki beden formuna etki etmiştir. Bedenin materyalist bir bakış acısı ile ele alındığı bu dönemde klasik dönemlerin aksine çirkinliğe karşı şiddetli bir sempati duyulmaya başlanmıştır. Sanatta bir ulaşılmak istenen hazzın bir aracı olarak kullanılan beden çirkin olmanın makbul olduğu modern anlayış çerçevesinde bilinçli bir şekilde deforme edilmeye başlanmış ve ideal olandan kopuş başlamıştır. Günümüze kadar olan süreçte sanat eserlerinde izleyende estetik zevk uyandırması, beğenilmesi ve taktir edilmesi yani `güzel` olması beklenmekteydi. Modernite ile bilinçli olarak biçim dili haline getirilen formlar, ideal olan tek bir cevabı olmadığını ve ideal olanın göreceli olarak değiştiğini göstermektedir. Bu çalışmada da vurgulanmaya çalışıldığı üzere Çağdaş kuramlar ve sanatçılar çerçevesinde konumuzla ilgili öncü hareketler ve sanatçılar incelenmiş, bugün bedenin sanatsal araç olarak hangi noktada olduğu tartışılmıştır. Çalışmada bilhassa üzerinde durulan konu modern dönemde bedenin temsili ve onu etkileyen bilgi ve anlam tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler : beden, deformasyon, postmodern. | |
dc.description.abstract | Throughout the historical process form of the body is the most argued and used form in understanding of art. During this process changing philosophical thoughts and religious dogmas, developments in technology and science, and social needs affected all areas of social life, including the sense of beauty and fashion in accordance with this sense of beauty, and as a result, all these affected body form in works of art. In this period, when body is approached through a materialist point of view, ugliness acquired strong sympathizers, in contrast with the classical periods. Within the understanding of modern art where the ugliness is favoured, break from the ideal and conscious deformation of the body that is used as a tool for the desired pleasure in art, have started. Until today it was expected of works of art that they would evoke aesthetic pleasure on the audience, be appreciated and admired, meaning that they were expected to be `beautiful.` With modernism, the forms that are consciously turned to the language of the form, express that there is no single ideal answer, and the ideal differs relatively. It is also emphasized in this study that pioneering movements and artists are examined within the framework of Contemporary theories and artists, and the current standing point of the body as an artistic tool is argued. This study focuses on the expression of the body in modern era and the information and meaning that affects it.Key Words : body, deformation, postmodern. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güncel sanatta bedenin deformasyonu | |
dc.title.alternative | Deformation of the body in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-16 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Deformation | |
dc.subject.ytm | Postmodern | |
dc.identifier.yokid | 10109750 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 452094 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |