Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Lütfi
dc.contributor.authorBican, Mine
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:44Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:44Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581981
dc.description.abstractBu araştırma Gazi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı'nda (GGSER) yapılmıştır. Araştırmanın konusu Bedenin 'Ters Yüzü' adlı kavram doğrultusunda üretilen işler, genel olarak postmodern dönem çalışma içeriğini kapsayan, bedenin normalde bir tuval üzerine işlenen görüntüsünden ziyade, bedenin doğrudan bilinç dahilinde kendisine yapılan protest tavrı yansıtmaktadır. Avangard'dan sıyrılarak bugünün sanatıyla doğrudan bir ters yüz tanımı, izleyiciye dayalı olarak yapılan performans sanatı gösterileri ya da sanatçıların bir şekilde bedenlerine yaptıkları müdahalelerin fotoğraf karesine bürünmüş hallerini, bedenlerini içine soktukları durumları yeni haliyle gözler önüne sermektedir. Tezin uygulama alanı yine aynı perspektifle bir sergi olarak deneyimlenmiştir. Sergiye dair amaçlanan küratöryal deneme ise; çalışmanın bölümlerinden birini oluşturan sanat yönetimi ve küratöryal yönetim dahilinde, 15. ve 16. yüzyıldan başlayarak postmodern döneme değin sanat yönetim pratiklerini gözetmiştir.Anahtar Kelimeler : Beden, Sanat, Yönetim, Küratör
dc.description.abstractThis research has been performed in the Gazi Graduate School of Fine Arts Department of Art Painting (GGSER). The subject of the research is based on the concept named '' Inversion of the Body'', and artwork; which are mostly based on post-modern period artwork, which mostly reflect the protest attitude while projecting the image of the body directly on itself consciously, which is normally projected on a canvas. A direct inversion definition can be given as, diverting from the avant-garde, still-images and photographs of audience- oriented performance art shows or performances which are projected on their bodies by the artists or still-images and photographs of such performances. The execution area of the thesis was performed as a exhibition based on the same perspective. The curatorial target is based on art management practices starting from the 15h and 16th centuries, till the post-modern period, within art management and curatorial management, which is one of the parts of the research.Key Words : Body, Art, Management Curator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇağdaş sanatta bedenin ters yüzü deneme olarak bir sergi
dc.title.alternativeAn exhibition as a trial reverse side of body in contemporary art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmModern art
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmModern painting art
dc.subject.ytmModern painting
dc.subject.ytmBody
dc.subject.ytmArt administration
dc.subject.ytmCurator
dc.identifier.yokid10124350
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447613
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess