Çağdaş sanatta bedenin ters yüzü deneme olarak bir sergi
dc.contributor.advisor | Özden, Lütfi | |
dc.contributor.author | Bican, Mine | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:44Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581981 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Gazi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı'nda (GGSER) yapılmıştır. Araştırmanın konusu Bedenin 'Ters Yüzü' adlı kavram doğrultusunda üretilen işler, genel olarak postmodern dönem çalışma içeriğini kapsayan, bedenin normalde bir tuval üzerine işlenen görüntüsünden ziyade, bedenin doğrudan bilinç dahilinde kendisine yapılan protest tavrı yansıtmaktadır. Avangard'dan sıyrılarak bugünün sanatıyla doğrudan bir ters yüz tanımı, izleyiciye dayalı olarak yapılan performans sanatı gösterileri ya da sanatçıların bir şekilde bedenlerine yaptıkları müdahalelerin fotoğraf karesine bürünmüş hallerini, bedenlerini içine soktukları durumları yeni haliyle gözler önüne sermektedir. Tezin uygulama alanı yine aynı perspektifle bir sergi olarak deneyimlenmiştir. Sergiye dair amaçlanan küratöryal deneme ise; çalışmanın bölümlerinden birini oluşturan sanat yönetimi ve küratöryal yönetim dahilinde, 15. ve 16. yüzyıldan başlayarak postmodern döneme değin sanat yönetim pratiklerini gözetmiştir.Anahtar Kelimeler : Beden, Sanat, Yönetim, Küratör | |
dc.description.abstract | This research has been performed in the Gazi Graduate School of Fine Arts Department of Art Painting (GGSER). The subject of the research is based on the concept named '' Inversion of the Body'', and artwork; which are mostly based on post-modern period artwork, which mostly reflect the protest attitude while projecting the image of the body directly on itself consciously, which is normally projected on a canvas. A direct inversion definition can be given as, diverting from the avant-garde, still-images and photographs of audience- oriented performance art shows or performances which are projected on their bodies by the artists or still-images and photographs of such performances. The execution area of the thesis was performed as a exhibition based on the same perspective. The curatorial target is based on art management practices starting from the 15h and 16th centuries, till the post-modern period, within art management and curatorial management, which is one of the parts of the research.Key Words : Body, Art, Management Curator. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta bedenin ters yüzü deneme olarak bir sergi | |
dc.title.alternative | An exhibition as a trial reverse side of body in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.subject.ytm | Art administration | |
dc.subject.ytm | Curator | |
dc.identifier.yokid | 10124350 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447613 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |