Show simple item record

dc.contributor.advisorUçaner Çifdalöz, Burçin
dc.contributor.authorAktepe, Demet
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:44Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:44Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581980
dc.description.abstractBu çalışma, Türk Müziği Tarihi dersi öğretim programlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veriler literatür taraması ve nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Örneklem grubunu; Türk Müziği Tarihi derslerinde kaynak olarak en çok tercih edilen 3 kitap ve üniversite seviyesinde eğitim veren müzik bölümlerine ait 18 adet Türk Müziği Tarihi dersi öğretim programı oluşturmaktadır. Temel olarak Türk Müziği Tarihi dersi öğretim programları ile bu programların hazırlanmasında önemli kaynakları oluşturan kitapların incelenmesini kapsayan çalışma sonucunda; Türk Müziği Tarihi Dersi kaynak kitaplarının ortak konuları ile öğretim programlarında yer alan konular ve işlenme sıklıkları belirlenmiştir. Ayrıca programlarda görülen Türk müziği dönemlendirme anlayışları da tespit edilmiştir. Bulgular doğrultusunda elde edilen sonuçlar ve geliştirilen önerilerin, Türk Müziği Tarihi öğretim programlarında yapılabilecek olan düzeltme, iyileştirme ve yeniden yapılandırma çalışmalarına katkıda bulunabileceği düşünülmektedir. Müzikoloji çalışmalarının oldukça önemli gelişmeler gösterdiği günümüzde, Türk Müziği Tarihi konusunda gerek program hazırlama gerekse içerik oluşturma konularında bilimsel ve kanıtlanabilir araştırma sonuçlarının ortaya çıkacağı ümit edilmektedir.Anahtar Kelimeler : Müzik Tarihi, Türk Müziği Tarihi, Türk Müziği Tarihi Öğretim Programı
dc.description.abstractThe aim of this sudy is, to evaulate the curriculum of Turkish Music History lessons. Data is obtained by literature review and qualitative research methods. Sample group consists of 3 most preferred source books and 18 Turkish Music History curriculum studied in music departments of the universities. Aresult of the evaluation of the sample group, we detected common issues of Turkish Music History source boks and the topics in the curriculum. Also we detected the periodization mentality in the curriculum. We think that, this study can contribute the effort of correction, improvement and restructure of the Turkish Music History curriculum.Studies about musicology are significantly developing and we hope to get scientific and evidence-based research results to improve the curriculum of Turkish music history.Key Words : History of Music, History of Turkish Music,Educational Programme of History of Turkish Musicen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk müziği tarihi dersi öğretim programları ve ders kaynaklarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis on educational programmes of history of Turkish music and source books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic history
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.identifier.yokid10132858
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid452091
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess