1960`lardan günümüze sanatta hayvan imgesi
dc.contributor.advisor | Doyran, Emine Yıldız | |
dc.contributor.author | Eş, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:41Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-01-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581967 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada geçmişten günümüze sanatta hayvan imgesi araştırılmıştır. Öncelikle imge ve simge ilişkisi incelenerek, kişisel algının oluşum süreci üzerinde durulmuştur. Sanatın, mağara döneminde büyüsel amaçlı yapıldığı varsayılan görselleri ile başlayan serüveninden itibaren mitoloji ve medeniyetler sürecinde hayvan imgesinin kullanım nedenleri, Rönesans ve Modernizm dönemleri bazı sanatçılar ve eserleri üzerinden incelenerek; araştırmanın üçüncü bölümünden itibaren insanın anlamlandırma nedenleri ve süreci araştırılarak, göstergelerarasılık kavramının alt kavramı sayılan resimlerarasılık üzerinden ilişkilendirilmiştir. Günümüz sanat okumalarında çoğunlukla karşılaştığımız temellük yani kendine mal etme, kopya, alıntı gibi başlıklar üzerinde durularak, hayvan imgesinin sanatta biçimsel ve kavramsal kullanım alanları araştırılmış ve eserlerdeki benzer hayvan imgeleri üzerinden karşılaştırmalı çözümlemelerde bulunulmuştur. 1960' li yıllardan günümüze toplumsal alanda, kentte, edebiyatta, görsel ve plastik sanatlarda hayvan imgesinin kullanım nedenleri araştırılarak, araştırmacının konuya ilişkin eserleri ile karşılaştırılmış; aynı zamanda bu eserler hem kavramsal hem de plastik bağlamda ifadelendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: İmge, Simge, Hayvan, Temellük, Postmodernizm, | |
dc.description.abstract | In this study animal image from past to these days was searched. Firstly, it was focused on process of personal perception by examining relationship between image and symbol. By startting with the adventures of visuals assuming that art was made for the purpose of magic during the living in caves, the reasons of using animal image in terms of civilizations and mythology,since the third part of this study the reasons of human's sense making and the process was searched as examining some artists from the Renaissance and modernism also it was associated with interpictures that sub-concept of intersemiotic concept. It was mentioned about some titles ,such as appropriation,quotation,copy that we encounter with on art readings these days. It was looked into stylistic and conceptional using areas of animal images in art and was analyzed comparatively with the same animal images.From1960's to nowadays the reasons of using animal images in social areas,city,literature,visual and plastic art and they were compared the works of researcher that are concerning to the subject and at the same time these works were stated both conceptional and plastic context.Key words: image,symbol,animal,appropriation,postmodernism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1960`lardan günümüze sanatta hayvan imgesi | |
dc.title.alternative | The animal image from 1960's to these days in art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-28 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Symbol | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.subject.ytm | Appropriation | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | After 1960 | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Animals | |
dc.identifier.yokid | 10100451 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 422560 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |