Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi`nin Segâh Ayîn-i Şerîfi`nin elde bulunan beş önemli nüshasının karşılaştırılarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hatipoğlu, Emrah | |
dc.contributor.author | Yörükçüoğlu, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:37Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581952 | |
dc.description.abstract | `Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi'nin Segâh Âyîn-i Şerîfi'nin Elde Bulunan Beş Önemli Nüshasının Karşılaştırılarak İncelenmesi` adlı çalışmada, sözü geçen eserin Câzim Efendi-Râif Dede nüshası, Neyzen Dede Emîn Efendi nüshası, Abdülkâdir Töre nüshası, Konservatuvar nüshası ve Saadettin Heper nüshası incelenerek karşılaştırılmıştır. Çalışmada, müellifleri ve özellikleri hakkında ayrıntılı bilgiler de verilen bu nüshalardan tek diyez ve tek bemol kullanılarak yazılmış olan Câzim-Efendi-Râif Dede nüshası ve Abdülkâdir Töre nüshası ile Hamparsum notası ile yazılmış olan Dede Emîn Efendi nüshası eski harflidir. Yeni harflerle yazılmış olan Konservatuvar nüshası, Konservatuar İlmî Heyeti'nin oluşturduğu özgün bir sistemle, Saadettin Heper nüshası ise Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemi ile yazılmıştır. Çalışmada nüshaların tümü Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine göre yeniden yazılmış, nüshalar arasındaki farklılıklar güfteleri, nağmeleri, tartım ve mertebeleri ile eksik-fazlalıkları yönünden karşılaştırmaya tabi tutulmuş, elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Nüshaların tıpkıbasımları da çalışma ekinde yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | In the study named `Comparative Research of Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi's Available Five Important Copies of Segâh Âyîn-i Şerîf`, Câzim Efendi-Râif Dede copy, Neyzen Dede Emîn Efendi copy, Abdülkâdir Töre copy, Conservatory copy and Saadettin Heper copy of the mentioned work will be compared by examining.In this study, where detailed information will be given about the composers and the features, the copies of Câzim-Efendi-Râif Dede and Abdülkâdir Töre which were written by using single sharp and single flat and the Dede Emîn Efendi which was written by Hamparsum note have old letters. The copy of the Conservatory, written in new letters, was written in a unique system created by the Conservatory Scientific Committee and Saadettin Heper copy was written in the Arel-Ezgi-Uzdilek System.All of the copies are rewritten according to the Arel-Ezgi-Uzdilek System and the differences between the copies will be compared in terms of lyrics, melodies, rhythms, levels and absence or plus and the findings obtained will be interpreted in this study.The facsimiles of the copies are also included in the study | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi`nin Segâh Ayîn-i Şerîfi`nin elde bulunan beş önemli nüshasının karşılaştırılarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Comparative research of Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi's available five important copies of Segâh Ayîn-i Şerîf | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-30 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Segah mode | |
dc.subject.ytm | Ayin-i Şerif | |
dc.subject.ytm | Note | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Turkish art music | |
dc.subject.ytm | Buhurizade Mustafa Itri Efendi | |
dc.subject.ytm | Modes | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10153328 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 461381 | |
dc.description.pages | 254 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |