Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkdoğan, Tansel
dc.contributor.authorYörük, Ümmühan
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:32Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581936
dc.description.abstractGeçmişten bugüne sanatçı (üretici), nesne (üretilen şey), izleyici (tüketici) üçgeninin olmazsa olmaz öğesi, üreten ve tüketenin var olma nedenidir nesne. Dünya değiştikçe zamanın ruhu, buna bağlı olarak da sanat ve nesnesi değişmiştir. Bu çalışmada 1960'tan günümüze sanat nesnesinin dönemler içerisindeki değişen statüsü, kimliği, estetiği yeni yaklaşımlar çerçevesinde, postmodern dönemden ve güncel sanat üzerinden örneklerle irdelenmeye çalışılmıştır. Postnesne kavramı tezde hem 'nesnenin ardılı', hem 'yeni nesne', hem de 'güne ait sanat nesnesi' anlamlarıyla yer almıştır. Kronolojik olarak ilerleyen anlatım biçiminde, anlatılan dönemlerin ruhu ve nesnenin durumu göz önünde bulundurularak baskın eğilimler üzerinde durulmuştur. Nesne kavramı `şey` üzerinden okunmuş bazen 'salt nesne' bazen 'sanat üretimi' yani kısaca 'her şey' olmuştur. Araştırmaya paralel olarak üretilen işler güncel üretim olmaları ve bugüne ait olmalarıyla postnesne kavramına eklemlenmişlerdir.
dc.description.abstractFrom past to present, the essential feature of artist (producer), object (produced thing), audience (consumer) triangle, object is the reason of existence of producer and consumer. As the world changes the spirit of time and depending on this, art and its object has changed. In this project, from 1960 to today the changing status of art object in terms, its identity, its aesthetics are examined with the scope of new approaches, the examples of postmodern era and the today's art. In this thesis, post object concept is given as 'the consecutive of object', 'new object' and also 'contemporary art object'. In the chronologically oncoming wording, taking the spirit of the periods and the condition of the object into consideration, dominant tendencies are discoursed. The object concept is read via `thing` and become sometimes 'salt object', sometimes 'art production' in other words 'everything' in short. In parallel to this research produced works are added to post object concept since they are updated and belong to present.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGüncel sanat pratiklerinde postnesne
dc.title.alternativePost object in contemporary art practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-15
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt objects
dc.subject.ytmContemporary art
dc.subject.ytmArtists
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmObject
dc.subject.ytmPost object
dc.identifier.yokid10151281
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461371
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess