Show simple item record

dc.contributor.advisorTürk, Ayşegül
dc.contributor.authorAcar, Mert
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:32Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581934
dc.description.abstractBu tezde manzara kavramı, inşa edilmiş mekân bağlamında ele alınmakta ve bir güncel sanat pratiği olarak fotoğraf alanı içerisinde içerik, form ve anlam gibi yönlerden incelenmektedir. Odak noktasında insan müdahalesiyle değiştirilmiş manzaraların yer aldığı bu çalışma aynı zamanda manzaranın insan bakışı ile inşa edilmiş bir mekân olduğu fikri üzerine kurulmuştur. Tezin zeminini oluşturan kavramlar; mekân, boşluk, doğa, kültür, manzara, geçiş manzaraları ve niteliksiz-mekânlardır. Manzara kavramının tanımlanabilmesi için öncelikle boşluğun mekâna dönüşme süreci insan deneyimi üzerinden ele alınmış sonrasında ise doğanın ve kültürün, boşluğun mekâna dönüşmesi süreciyle olan ilişkisi incelenmiştir. Tüm bu tanımlamalar inşa edilmiş mekân bağlamında manzara kavramının bir güncel sanat pratiği olarak incelenmesi için zemin hazırlamaktadır. Manzara fotoğrafı alanında pitoresk dönemden, günümüze kadar gelinen tarihsel süreçte önemli sanatçılar, gruplar ve sergiler incelenmektedir. Post-endüstriyel dönemle beraber küreselleşmenin, manzarayı görsel olarak bir tüketim nesnesine dönüştürmesinin yanında geçiş manzarası ve niteliksiz-mekân kavramları ortaya çıkmıştır. Bunlar tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Yapılan araştırmaların zemin hazırladığı uygulamalar, bir güncel sanat pratiği olarak inşa edilmiş mekân bağlamında manzaranın fotoğrafla ifade biçimlerini, deneyim ve anlam üretimi üzerinden ele almaktadır.
dc.description.abstractThis thesis examines the field of photography as a practice of contemporary art through its various aspects (e.g. content, form, meaning), and approaches the subject in the context of constructed place. The thesis takes man altered landscapes as its focal point and simultaneously argues the idea that landscape is a place constructed through human gaze. The concepts that form the foundation of this thesis are place, space, nature, culture, landscape, transitional landscapes and non-places. In order to define the concept of landscape, this thesis first approaches the process in which a space develops into a place through the lens of human experience. It then examines the relationship between this process, and nature and culture. These definitions create the foundation for an examination of the concept of landscape in the context of constructed place as a practice of contemporary art. The thesis examines artists, groups and exhibitions that are considered milestones in landscape photography throughout history; from the picturesque period to the present day. The post-industrial era effected the commodification of landscape as a visual object and the emergence of concepts such as transitional landscape and non-place. This forms the primary subject of this thesis. The practices the basis of which the research herein forms approach landscape in the context of constructed place as a practice of contemporary art through the field of photography, in terms of its means of expression, experience and creation of meaning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleBir güncel sanat pratiği olarak inşa edilmiş mekân bağlamında manzara
dc.title.alternativeLandscape in the context of constructed place as a practice of contemporary art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-15
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmPhotography art
dc.subject.ytmLandscape
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmSpatial evaluation
dc.subject.ytmContemporary art
dc.identifier.yokid10151148
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461372
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess