Show simple item record

dc.contributor.advisorKaroğlu, Alaybey
dc.contributor.authorGüven, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:32Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581933
dc.description.abstractGrafik roman, her ne kadar sanayinin keşfinden sonra ortaya çıkmış olsa da Mezopotamya ve Mısır gibi uygarlıklarda benzer anlatım dilinin kullanıldığı görülmektedir. Geçmişinin bu denli radikal olması sebebiyle, günümüzde etkilediği alanlar konusunda merak uyandırmaktadır Bu sebeple çalışmanın ilk kısmında Grafik roman unsurlarıyla ortaya konulan çalışmaların kavramları açıklanmıştır. Hemen ardından, bu unsurları ortaya koyan, kullanan sanatçılara ve eserlerine yer verilmiştir. Grafik ve çizgi romanlar pek çok alanı etkilemiştir. Bunların arasında, birbirinden farklı birçok sektör olduğu gibi görsel sanatlarda yer almaktadır. Özellikle Pop Art'ın etkili olduğu 1960'lı yıllarda, çizgi roman karelerinin doğruca tuvallere aktarıldığına şahitlik ediyoruz. Son bölümde ise, grafik romanın anlatım unsurları kullanılarak ortaya konulmuş olan eserlerin eleştirisi yapılmıştır. İncelenen eserlerin yeni bir anlatım diline ulaşmış olabileceği ve bu dilin anlatımı nasıl güçlendirdiğine dair öngörü yapılmıştır. Bu durum, sanatın yönelimlerini yakalamak adına önem arz etmektedir. Anlatımcı sanat eserleri daha dolaysız ve daha doğrudan bir iletişim sağladığı için, onları incelemek izleyiciyle olan diyalogun arttırılmasına yönelik bir potansiyel de sunmaktadır.Anahtar Kelimeler : Grafik Roman, Plastik Sanatlar, Postmodern Sanat.
dc.description.abstractAlthough the graphic novel emerged after the rise of the industry, similar narration styles were traced back in the works of older civilizations, such as Mesopotamia and Egypt. Due to the fact that its history has been a radical one, the fields the graphic novel affects nowadays is an interest arousing matter. Therefore, at first part of the research, ıt is described notions of works produced through elements of graphic novels. Shortly after, it is given place to some artists who use those elements. Graphic and comic book have influenced many different fields, among which visual arts. In the 1960s, when Pop Art was a leading form of art, pieces of graphic novels were displayed on canvas. Besides, at last part, it is examined some artworks produced through using expression elements belonged graphic novel. Besides how it has strengthened the style of narration, also the works of art and the probability of them reaching a new narration style was examined. This is important as it will show the future orientation of art. Because narrative works of art ensure a more direct way of communication, examining them will provide an increased dialogue with its audience.KeyWords : Graphic Novel, Plastic Arts, Postmodern Art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGrafik unsurlarının etkisiyle sanat uygulamaları
dc.title.alternativeThe effect of the graphic novel on plastic arts in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-27
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmGraphic techniques
dc.subject.ytmGraphical elements
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt products
dc.subject.ytmGraphic novel
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmPlastic arts
dc.identifier.yokid10135157
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid452086
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess