Show simple item record

dc.contributor.advisorSever, Mustafa
dc.contributor.authorÖzgen, Hüseyin Kurtuluş
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:28Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:28Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581918
dc.description.abstractTürkiye'de belgesel sinema sektörü 1990'lardan bu yana, küresel eğilime paralel olarak, hızlı bir gelişim kaydetmektedir. Ancak Belgesel sinema ve Türk belgesel sineması üzerine akademik çalışmalar istenilen düzeyde değildir. Mevcut tez ve makalelerdeki tanımlamaların dünya literatürünün gerisinde kaldığı gözlemlenmektedir. Bu çalışmalarda çoğu kere kronolojik tarih bilgisi vermenin ötesine geçmemiştir. Belgesel sinema ve sinematografi ilişkisine yönelik bir çalışma bulunmamaktadır.Türkiye'deki belgesel film üretiminde görsel içerik ve görüntü rejimi oluşturma, uzun yıllar boyunca sorunlu bir alan olmuştur. Tezde, Suha Arın Ekolü döneminden günümüze kadar olan süreç öncelenerek, bu sorunun politik, kültürel, ekonomik ve teknolojik sebepleri analiz edilmiştir. Ayrıca Türk belgeselciliğinin yeni dönemi ve HD video teknolojisi sayesinde görüntü rejimlerini nasıl geliştirdikleri irdelenmiştir. Bununla birlikte belgesel sinema tanımları, belgesel sinema modaliteleri, sinematografi ve HD video teknolojisi de ana problemle ilişkilendirilerek çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn line with global trends, documentary market in Turkey has been rapidly evolving since 90's. However, academic works both on documentary cinema and Turkish documentary cinema are not up to speed. Existing thesis and articles are using definitions which are outdated in comparison to world literature. These works don't go beyond giving chronological information. Connection between cinema and cinematography has never been studied. Production of visual content and regime has been a problematic are for years in Turkish documentary film productions. In this thesis, this problem's political, cultural, economic and tehnical/technological causes are analyzed while period since Suha Arin School are prioritized. Moreover, new Turkish Documentary era and the change in visual regime due to HD video technology are examined. In addition, documentary cinema definitions, documentary cinema modalities, cinematografy and HD video technology are investigated in relation to above main problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleHD video teknolojisinin Türk belgesel sinemasına etkisi:(Dijital) sinematografinin keşfi
dc.title.alternativeThe influence of HD video technology to Turkish documentary cinema: Discovery of (Digital) cinematography
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmCinematography
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmDocumentary film
dc.subject.ytmVideo films
dc.subject.ytmDigital image
dc.subject.ytmDigital video
dc.subject.ytmHDTV systems
dc.subject.ytmDocumentary film
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.identifier.yokid10153099
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid461378
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess