HD video teknolojisinin Türk belgesel sinemasına etkisi:(Dijital) sinematografinin keşfi
dc.contributor.advisor | Sever, Mustafa | |
dc.contributor.author | Özgen, Hüseyin Kurtuluş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:28Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581918 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de belgesel sinema sektörü 1990'lardan bu yana, küresel eğilime paralel olarak, hızlı bir gelişim kaydetmektedir. Ancak Belgesel sinema ve Türk belgesel sineması üzerine akademik çalışmalar istenilen düzeyde değildir. Mevcut tez ve makalelerdeki tanımlamaların dünya literatürünün gerisinde kaldığı gözlemlenmektedir. Bu çalışmalarda çoğu kere kronolojik tarih bilgisi vermenin ötesine geçmemiştir. Belgesel sinema ve sinematografi ilişkisine yönelik bir çalışma bulunmamaktadır.Türkiye'deki belgesel film üretiminde görsel içerik ve görüntü rejimi oluşturma, uzun yıllar boyunca sorunlu bir alan olmuştur. Tezde, Suha Arın Ekolü döneminden günümüze kadar olan süreç öncelenerek, bu sorunun politik, kültürel, ekonomik ve teknolojik sebepleri analiz edilmiştir. Ayrıca Türk belgeselciliğinin yeni dönemi ve HD video teknolojisi sayesinde görüntü rejimlerini nasıl geliştirdikleri irdelenmiştir. Bununla birlikte belgesel sinema tanımları, belgesel sinema modaliteleri, sinematografi ve HD video teknolojisi de ana problemle ilişkilendirilerek çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In line with global trends, documentary market in Turkey has been rapidly evolving since 90's. However, academic works both on documentary cinema and Turkish documentary cinema are not up to speed. Existing thesis and articles are using definitions which are outdated in comparison to world literature. These works don't go beyond giving chronological information. Connection between cinema and cinematography has never been studied. Production of visual content and regime has been a problematic are for years in Turkish documentary film productions. In this thesis, this problem's political, cultural, economic and tehnical/technological causes are analyzed while period since Suha Arin School are prioritized. Moreover, new Turkish Documentary era and the change in visual regime due to HD video technology are examined. In addition, documentary cinema definitions, documentary cinema modalities, cinematografy and HD video technology are investigated in relation to above main problem. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | HD video teknolojisinin Türk belgesel sinemasına etkisi:(Dijital) sinematografinin keşfi | |
dc.title.alternative | The influence of HD video technology to Turkish documentary cinema: Discovery of (Digital) cinematography | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yeni Medya Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinematography | |
dc.subject.ytm | Video | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.subject.ytm | Video films | |
dc.subject.ytm | Digital image | |
dc.subject.ytm | Digital video | |
dc.subject.ytm | HDTV systems | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.identifier.yokid | 10153099 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 461378 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |