Okul öncesi eğitim dönemindeki çocuklar için çoklu zeka kuramına göre düzenlenmiş bir grafik tasarım programına ilişkin kuramsal alt yapı çalışması
dc.contributor.advisor | Çalgüner, Alper | |
dc.contributor.author | Gültekinler, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:24Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581900 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitim programları temel olarak 36-66 aylık çocuklara yöneliktir ve çocuk merkezlidir. Eğitim etkinliklerinin sistemli ve düzenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için önceden gerekli hazırlıkların ve planların özenle yapılması gereklidir. Bu planlamanın içinde sözcüklerin yanı sıra, kavramların öğretilmesi büyük önem taşımaktadır. Hangi kavramların nasıl öğretilebileceği ve ne gibi kaynak, araç-gereç ve materyalin kullanılacağı bu aşamada önemli bir sorun olarak ön plana çıkmaktadır. Görsel malzemenin yalın, açık ve anlaşılır biçimde çözümlenmiş olması, çocukların kavramları öğrenmelerinde ve düşüncelerinin açıklık kazanmasında etkili olmaktadır. O nedenledir ki, kavram öğretmeye yönelik olarak oluşturulacak resimli materyallerin ve grafiklerin çocuğun yaşına, gelişim özelliklerine, ilgi ve gereksinimlerine uygun olması; hayal dünyasını geliştirecek özellikleri taşıması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | As mentioned in this study, pre-school education is child-based and particularly for 36-66-month-old children. The required primarily preparations and plans should be done carefully to systematically arrange their education activities. This planning should include the concepts in addition to the words. However, the problem related with how the concepts are taught and which materials, sources and equipment should be used for this reason comes into prominence at this point. Being the visual material simple, clear and understandable affects their learning and makes their thinking clear. Therefore, the illustrated materials and graphics which are prepared to teach the concepts should be compatible with the child's age, growth characteristics, interests and necessities, and have the required features to develop the child's imagination. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim dönemindeki çocuklar için çoklu zeka kuramına göre düzenlenmiş bir grafik tasarım programına ilişkin kuramsal alt yapı çalışması | |
dc.title.alternative | Theoretical infrastructure study related to a graphic design education program for preschool children according to multiple intelligence theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-12 | |
dc.contributor.department | Bileşik Sanatlar Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Graphic design education | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.identifier.yokid | 10020730 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 501063 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |