Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalgüner, Alper
dc.contributor.authorGültekinler, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:24Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:24Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581900
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim programları temel olarak 36-66 aylık çocuklara yöneliktir ve çocuk merkezlidir. Eğitim etkinliklerinin sistemli ve düzenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için önceden gerekli hazırlıkların ve planların özenle yapılması gereklidir. Bu planlamanın içinde sözcüklerin yanı sıra, kavramların öğretilmesi büyük önem taşımaktadır. Hangi kavramların nasıl öğretilebileceği ve ne gibi kaynak, araç-gereç ve materyalin kullanılacağı bu aşamada önemli bir sorun olarak ön plana çıkmaktadır. Görsel malzemenin yalın, açık ve anlaşılır biçimde çözümlenmiş olması, çocukların kavramları öğrenmelerinde ve düşüncelerinin açıklık kazanmasında etkili olmaktadır. O nedenledir ki, kavram öğretmeye yönelik olarak oluşturulacak resimli materyallerin ve grafiklerin çocuğun yaşına, gelişim özelliklerine, ilgi ve gereksinimlerine uygun olması; hayal dünyasını geliştirecek özellikleri taşıması gerekmektedir.
dc.description.abstractAs mentioned in this study, pre-school education is child-based and particularly for 36-66-month-old children. The required primarily preparations and plans should be done carefully to systematically arrange their education activities. This planning should include the concepts in addition to the words. However, the problem related with how the concepts are taught and which materials, sources and equipment should be used for this reason comes into prominence at this point. Being the visual material simple, clear and understandable affects their learning and makes their thinking clear. Therefore, the illustrated materials and graphics which are prepared to teach the concepts should be compatible with the child's age, growth characteristics, interests and necessities, and have the required features to develop the child's imagination.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim dönemindeki çocuklar için çoklu zeka kuramına göre düzenlenmiş bir grafik tasarım programına ilişkin kuramsal alt yapı çalışması
dc.title.alternativeTheoretical infrastructure study related to a graphic design education program for preschool children according to multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-12
dc.contributor.departmentBileşik Sanatlar Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmGraphic design education
dc.subject.ytmMultiple Intelligence Theory
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.identifier.yokid10020730
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501063
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess