Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzelmas Kahya, Saliha
dc.contributor.authorTambay, Esra
dc.date.accessioned2021-05-05T12:16:12Z
dc.date.available2021-05-05T12:16:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581856
dc.description.abstractİlk örnekleri milattan öncesine kadar dayanan vitrinler, günümüzde tüketicilerin ilgilerini çekebilmek amacıyla farklı şekillerde tasarlanan etkin sunum alanları olarak önem arz etmektedir. Gıda, mobilya, teknoloji, aksesuar vb. birçok alana hizmet eden vitrinlerin en etkin şekilde hazır giyim sektörü tarafından kullanıldığı bilinmektedir. Modern pazarlama ilkelerini benimseyen üreticiler sanatın da etkisiyle ürünlerini teşhir etmekle yetinmeyip onları birer sanat eseri olarak sunmaya özen göstermişlerdir. Bu amaçla, belirli bir mekânın özellikleri dahilinde kurgulanmış ve izleyicisinin katılımını gerekli kılan enstalasyon (yerleştirme) sanatına vitrinlerinde sıklıkla yer vermektedirler. Dünya markaları tarafından tercih edilen bu gibi vitrin tasarımları tüketiciyi satın almaya yönlendirirken ürünlere farklı yorumlamalar getirmesi ve manevi tatmini sağlaması açısından da önem arz etmektedir.Bu araştırma ile enstalasyon uygulanmış vitrin tasarımlarının tüketiciler üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Şişli/Teşvikiye mahallesinde bulunan tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise rastlantısal olarak seçilen ve belirlenen bölgede enstalasyonlu vitrinlerden alışveriş yapan gönüllü 450 tüketici oluşturmaktadır. Tüketici görüşlerini ölçmek amacıyla hazırlanan anket sonucunda elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerden faydalanılarak analiz edilmiş ve tablolar üzerinden yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre vitrin enstalasyonlarında tercih edilen fiziksel araçların ve sezon renklerinin kullanımının tüketiciler için önemli olduğu, ayrıca tüketicilerin mağazaya girmeden önce inceledikleri sonucuna varılan vitrin tasarımlarını beğenmelerinin alışverişten aldıkları hazzı arttırdığı belirlenmiştir. Ayrıca moda vitrinlerini enstalasyon kapsamında ele alan ilk çalışma olması bakımından literatüre katkıda bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe first examples of showcases, which date back to before Christ, are important in terms of effective presentation areas designed in different ways in order to attract the interest of consumers nowadays. They serve many areas such as food, furniture, technology and accessories, and are used by the garment sector in the most effective way. Influence by art, producers who adopt modern marketing principles have not been satisfied with only exposing their products, and attempted to present them as works of art. To this end, they frequently employ the art of installation in their showcases which are fictionalized within the characteristics of a particular space and require the participation of the audience. Such showcase designs preferred by worldwide brands are important in terms of providing products with different interpretations and spiritual satisfaction as well as directing consumers to purchase. The aim of this study is to determine the effects of installation applied to showcase designs on consumers. General screening model was used in the research. The universe of the study consists of consumers in the Şişli / Teşvikiye neighborhood of Istanbul. The sample of the study is comprised of 450 volunteer consumers, who were randomly selected and who voluntarily did shopping from the installation showcase in the above-mentioned area. The data obtained from the questionnaire prepared to measure consumer opinions were analyzed by using statistical methods and interpreted through tables. According to the findings, the use of preferred physical tools and season colors in showcase installations is important for consumers. Additionally, it was also observed that consumers examined showcase designs before entering the store, which increased their enjoyment from shopping. Finally, this study contributes to the existing literature because it is the first study to have dealt with fashion showcases within the framework of installation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleModa mağazalarındaki enstalasyonlu vitrinlerin tüketicileri etkileme durumları
dc.title.alternativeThe effects of the installation showcase on the consumers in fashion stores
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentModa Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmShopwindow
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmInstallation
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmInfluence
dc.subject.ytmStores
dc.identifier.yokid10212790
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521463
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess