Güncel sanatta toplumsal cinsiyet okumaları
dc.contributor.advisor | Doyran, Emine Yıldız | |
dc.contributor.author | Işik, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:10Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581849 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Gazi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı'nda (GGSER) yapılmıştır. Araştırma, güncel sanatta toplumsal cinsiyet normlarının kuir kimlik yapısı içinde irdelenmesi ve güncel sanat eserleri üzerinden cinsellik pratiklerinin tanımlanması üzerine kurgulanmıştır. Sanatçıların çalışmaları üzerinden yapılan kuir okumaları ile kuirin cinsellik pratikleri çözümlenmeye çalışılmıştır. Kaygan bir zeminde kurgulanmak istenen kuirin toplumsal gösterenleri ile duygu ve duyumsamaları araştırma sürecine dahil edilerek sanatçıların çalışmaları üzerinden yapılmak istenen okumalar toplumsal cinsiyet normları ile bütünleştirilmeye çalışılmıştır. Kuirin postmodern sürecin pratikleri içinde kendine edindiği yer sorgulanarak ne olduğu sorusuna yanıt aranmıştır. Sanatın alanına dahil edilen kuir manifesto ile güncel sanat pratiklerinin örtüşen noktalarına aranan cevap araştırmanın genel çerçevesini oluşturarak tez içinde sunulması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | This research was carried out by Gazi Fine Arts Institute, Department of Painting (GGSER). The research is based on the examination of queer's social gender norms in the contemporary identity and the definition of sexual practices through contemporary works of art. According to examinations made upon artists art works while considering queer's approach and queer's sexual practices. Queer's social representations, emotions and feelings desired to be constructed on a slippery basis which included in the research process and tried to integrate with the gender norms of the readings through the works of the artists. Queer's postmodern approach was questioned by asking for his position in his practice. It was aimed to present the thesis within the general framework of the search for the answer to the overlapping points of contemporary art practices with the queer manifest which is included in the field of art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güncel sanatta toplumsal cinsiyet okumaları | |
dc.title.alternative | Gender studies in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-27 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Sexuality | |
dc.subject.ytm | Queer Theory | |
dc.identifier.yokid | 10201264 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 510731 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |