dc.contributor.advisor | Güler, Mediha | |
dc.contributor.author | Göral, Ayşe Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-04-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581828 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı bulunan Antalya Azize Kahraman Halk Eğitim Merkezindeki İğne Oyası kursu eğitim programının incelenmesi, araç-gereç, günümüzdeki yeri, bu kurslardan yararlanan kursiyerlerin kurs hakkındaki düşüncelerini, beklentilerini ve program hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Azize Kahraman Halk Eğitim Merkezindeki İğne Oyası Dersi Programına katılan kursiyerler oluşturmaktadır. Bu evrenden rastgele seçilen 40 kursiyer araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada İğne Oyası Eğitim Programına katılan kursiyerler tarafından yapılan iğne oyası çeşitlerini kapsayan örnekler 10 adet bilgi formu ile belgelenmiştir. Araştırma kapsamına alınan Antalya Azize Kahraman Halk Eğitim Merkezindeki İğne Oyası Dersi Programına katılan kursiyerlere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde, toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra istatistiksel çözümlemelerin yapılması için SPSS (Statistical Package For Social Sciences) 10 paket programından yararlanılmıştır. SPSS 10 paket programından faydalanılarak frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmış, her sorunun ortalaması alınarak, bulgular uygun tablolar haline getirilerek yorumlanmıştır. Araştırmaya katılan kursiyerlerin çoğunluğunu 25-35 yaş aralığında yetişkin olduğu, çoğunluğu evlilerden oluştuğu, kursiyerlerin çoğunluğunun lise mezunu olduğu ve kendilerini geliştirme varsa eksikliklerini giderme çabası içinde olduğu görülmektedir. Araştırmaya katılan kursiyerlerin çoğunluğunun iğne oyası kursunu çevreden alınan haberlerle haberdar olduğu ancak halk eğitimin diğer tanıtma seçeneklerinin de önemli katkısı olduğu, malzemelerini yurt içinden temin ettikleri, ürünlerinin model temininde, yapılmış hazır modellerden yararlandığı ve kendi tasarımlarını da oluşturdukları, renk seçimini yaparken bütünlük için tüm kriterlere dikkat ettikleri görülmektedir. Araştırmaya katılan kursiyerlerin en çok doğadan yararlanarak bitkisel motifler tercih ettiği, kursiyerlerin iğne oyası yapımında en çok zürafa tekniğini, artırma tekniğini, eksiltme tekniğini kullanmalarına rağmen kare ilmek tekniği, üçgen ilmek tekniği ve fiskil tekniğini de sık kullandıkları, kompozisyon türünde en çok ana motif tekrarı ile kompozisyon uyguladıkları, iğne oyalarını en çok zincir üzerine uyguladıkları görülmektedir. Araştırmaya katılan kursiyerlerin iğne oyasında en çok yemeni ve mevlüt örtüsü oyalarını kullandığı fakat çeşitli (kolye, bileklik vb) ürünleri de tercih ettikleri, iğne oyalarını özel sandıklara koyarak ve kumaş arasına koyarak sakladıkları, çoğunluğunun aylık gelirinin 600-800 TL ve 400-600 TL arasında olduğu görülmektedir. Araştırmaya katılan kursiyerlerin çoğunluğunun katıldıkları programın amaçlarına ulaştıkları, programda yer alan konuları yeterli bulduğu, uygulanan öğretim yöntemlerini yeterli bulduğu, öğretim araç-gereçlerini yeterli bulduğu, yararlanılan kaynakları yeterli bulduğu, uygulanan değerlendirme ölçeklerini yeterli bulduğu görülmektedir. Araştırma sonunda ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir. | |
dc.description.abstract | The general purpose of the research is the examination of the Point Lace Course training program in Antalya Azize Kahraman Public Education Center, which is affiliated with the General Directorate of Apprenticeship and Common education and determination of tools-materials, its place in today's world, opinions of trainees attending these courses, their expectations and views on the program. The research universe is formed of trainees who participated in the Point Lace Course program at Azize Kahraman Public Education Center. The 40 trainees randomly selected from this universe constitutes the sampling of the course of research. In the study, samples covering the point lace varieties made by the trainees participating in the Point Lace training program were documented with 10 observation forms. In the scope of the research, the data were obtained from surveys applied to the trainees participated in the Point Lace Course program at the Azize Kahraman Public Education Center in Antalya and after transferring the collected data into the computer environment for statistical analysis, the SPSS 10 (Statistical Package For Social Sciences) package programs has been used for processing the data. By utilizing the SPSS 10 package program, frequency (f) and percentage (%) values were calculated, average of each question was found, and the findings were interpreted by preparing the appropriate tables. The majority of the trainees participating in the study were adults in the age range of 25-35, the majority of which were married and the majority of the trainees were high school and primary education graduates, and they aimed to develop themselves in an effort to resolve their shortcomings, if any. It is concluded that majority of the participants who participated in the study told that they were noticed of the point lace course from their environment, but the other promotion efforts of public education institution had also important contributions in terms of promotion of the course, materials obtained from within country, they used ready-made models in their products but they created also their own designs and observe all the criteria for integrity in choice of color. It is understood that participants who participated in the study preferred mostly natural plant motifs, although they used technique of giraffe in the making of point lace, techniques of increasing and decreasing generally, they also used triangle stitch technique, square stitching technique and side stitching technique frequently, with regards to composition type they mostly used basic motif with the repetition of the composition and they applied point lace most commonly on the chain. The participants who participated in the study used mostly you to kerchief and praying cover in the point lace, but they preferred also various (necklace, wristband etc.) products, they kept point lace by placing in special crates and placing them between fabrics and monthly income of the majority of them was between 600-800 and 400-600. The majority of the participants participated in the study reached the objectives of the program they participated in, they were satisfied with courses contained in the program, applied teaching methods were adequate for participants and teaching tools and materials, benefited resources and applied evaluation scales were adequate. Based on the problems that arise at the end of the research, recommendations are given by the researcher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Antalya Azize Kahraman Halk Eğitim merkezindeki iğne oyası dersi programının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of point lace course program in Antalya Azize Kahraman Public Education Center | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-05 | |
dc.contributor.department | El Sanatları Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Public education centres | |
dc.subject.ytm | Public education | |
dc.subject.ytm | Antalya | |
dc.subject.ytm | Needle works | |
dc.subject.ytm | Weaving art | |
dc.subject.ytm | Weaving | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Handicrafts | |
dc.subject.ytm | Courses | |
dc.identifier.yokid | 10275266 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 570955 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |