Bir kavram olarak postminimalizm
dc.contributor.advisor | Ayrancıoğlu, Güzin | |
dc.contributor.author | Aydin, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:16:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:16:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581816 | |
dc.description.abstract | Sanat kavramı, zamana uygun bir dönüşüm içinde bulunmuştur. Bu dönüşümler içindeyirminci yüzyılda gerçekleşen sanatsal hareketlerin eş zamanlı yaşanması, çağın sanatçılarıiçin pek çok sanat akımı içinde aktif bir biçimde sanat yapma olanağı vermiştir. Böylece,zamanın gerektirdiği farklı nedenlerden dolayı sanatta soyut anlatım zamanla paralel birdönüşüm göstermiştir. 1960'larda var olmaya başlayan Kavramsal Sanat, Minimalizm,Proses Sanat ile beraber çağın sanatsal hareketleri ve çalışmamızın temel konusu olanPostminimalizm algısı bu durumun ifade etme şekli olmuştur. Böylece sanatçı, moderndünya değerleri karşısında sanat yapma eylemini sorgulayarak fütürist kimliğini göstermefırsatına sahip olmuştur. Ayrıca sanatçıların sürekli bir arayışta ve deneysel girişimlerdeolmalarıyla beraber dönemin sanat akımları arasında sınırların belirgin olmamasındandolayı, hangi akımda yer aldıklarına karar vermek güçleşmiştir. Bu durum sanatçılara, birakımdan bir diğerine geçme veya aynı zamanda birkaç hareketin içinde bulunma şansıvermiştir. Bu sebepten dolayı dönemin sanatçılarını, bir sanat akımına ait olduğunusöylemek eksik bir ifade olabilmektedir.Minimalizm ve Kavramsal Sanat ile beraber değişen ve gelişen düşünce algısı, sanatkavramının anlamını ve sunum şeklini tartışmaya açmıştır. Resim ve heykel anlayışınıtekrar şekillendiren bu sanatsal hareketler, yeni fikirlerin varlığını somutlaştıran, gelenekselunsurlardan indirgediği sanat eserini, `nesne` biçiminde var olmasıyla beraber `fikir` ile deyapılabileceği düşüncesini gündeme taşıyan sanat algısını yapılandırmıştır. Bu bağlamda,1960'larda ortaya çıkan Minimalizm'in tartışılan ve kabul edilmeyen düşünceleri,Postminimal algının var olmasına zemin hazırlamıştır. Postminimalizm anlayışı, farklımateryal ve teknikler kendini göstermiştir. Bu algıyla postminimalizmin, özellikleMinimalizm ve Kavramsal Sanat başta olmak üzere farklı sanatsal hareketler ile berabervar olmaya devam etmiştir. Postminimalizm'in belirli bir sanat akımı mı ya da sanatsal bireğilim mi olduğu araştırılan bu çalışmada, olgu ile ilgili kavramlar ve sanatçılararaştırılmıştır. Ayrıca bu araştırmalar sonucunda elde edilen veriler, kavramsal bir çerçevebağlamında metine dönüştürülmüştür. Bunun yanı sıra elde edilen sonuç bağlamındaPostminimalizm ile ilgili eserler üretilmiş ve çalışmalara kavram ile bağlantılı açıklamalargetirilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The concept of art has changed over time. The artistic movements in the twentieth centurywere experienced simultaneously with these changes. At that, the artists of the time wereable to perform art actively in many art movements. Thus, the abstract expression in artalso showed a parallel change due to different reasons. Conceptual Art, Minimalism,Proses Art which started to exist in the 1960s, other artistic movements of the time andPostminimalism which is the main subject of our study, have been a way of expressingthese changes. In this way, the artist had an opportunity to show his futuristic identity byquestioning the act of performing art against the modern world values. On the one hand,artists were in constant search and in experimental attempts; on the other hand, theboundaries between the arts movements of the period were not apparent; therefore, it isdifficult to decide which artists take part in which artistic movement. This complicatedsituation gave the artists a chance to move from one artistic movement to another or to bein a few movements at the same time. For this reason, it is not correct to say that the artistsof that time belonged to a particular art movement.Changing and developing thought perception under the influence of Minimalism andConceptual Art, turned the meaning and presentation of the concept of art into debate.These artistic movements, which reshape painting and sculpture, have embodied theexistence of new ideas. These artistic movements have also raised an art perception that thework of art created by using traditional elements could be expressed not only as an `object`but also as `an idea`. In this context, discussed and unacceptable ideas of minimalism,emerging in the 1960s, set the stage for the existence of postminimal perception. Theconcept of postminimalism is manifested by different materials and techniques. Thus,postminimalism continued to exist with different artistic movements, especially withMinimalism and Conceptual Art. In this study, the answer to the question of wheatherpostminimalism is a particular art movement or an artistic trend is searched and someconcepts related to the fact and artists have been studied. Also, the data obtained as a resultof this study were written as text in a conceptual framework. Moreover, according to theresults, some art works were performed in relation to postminimalism and they wereexplained with the concept of postminimalism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bir kavram olarak postminimalizm | |
dc.title.alternative | Postminimalism as a concept | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-27 | |
dc.contributor.department | Bileşik Sanatlar Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Minimalism | |
dc.subject.ytm | Postminimalism | |
dc.subject.ytm | Conceptual art | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.identifier.yokid | 10241927 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 546800 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |