Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Fulya
dc.contributor.authorTunçel, Merve
dc.date.accessioned2021-05-05T12:15:58Z
dc.date.available2021-05-05T12:15:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581800
dc.description.abstractTeknolojik gelişmenin bir sonucu olarak son yıllarda, medya ve iletişim marka açısından her zaman olduğundan daha da önemli bir hale gelmiştir. Dijital çağın getirdikleri ile işler daha kolay ve hızlı gerçekleşmeye başlanmış; bu da dijital medyanın güçlenmesini ve yeni bir reklam ortamı olmasını sağlamıştır.Çağımızda insanların çoğu, zamanlarının büyük bir kısmını sosyal medyada geçirmektedir. Markalar da sosyal medya üzerinden ürün ve hizmetlerini hem kolay hem de daha az maliyetle tanıtma imkânı bulmuştur. Fakat sosyal medyada her sektörden farklı markaların var olması sebebiyle rekabet artmış ve şirketler farklı stratejiler geliştirmeye başlamıştır. Sosyal medyada var olan markalar, geliştirdikleri stratejiler ile farklı kampanyalar düzenlemektedir. Markalar, ürün ve hizmetlerini sosyal mecralarda oyun, reklam filmi ve yarışmalar aracılığı ile tanıtmaktadır. Böylece daha fazla insana ulaşarak marka imajını ve marka bilinirliğini güçlendirmektedir. Araştırma temel olarak önemi hızla artan sosyal medyada yapılan kampanyaları ve bu kampanyaların marka bilinirliğine etkilerini ele almaktadır. Araştırma için farklı kategorilerde Mixx Awards Türkiye ödüllü marka bilinirliğine etkisi olan 6 kampanya belirlenmiştir. Bunlar; Prima `Bebeğimle Büyüyorum`, Kale Seramik `Dünyanın Profili Değişiyor`, Coca Cola `Onun İsmi Ne?`, Samsung `Duyan Eller`, Cafe Crown `Kimlikteki Vesikalık`, Ford Otosan `Evlatlarınız Bize Emanet` kampanyalarıdır. Bu kampanyalar; amaç, hedef kitle, strateji, kreatif uygulama, sayfa yapısı ve tasarımı, kampanya sonuçları başlıkları altında incelenmiştir. Sosyal medya kampanyalarının marka bilinirliğini, satış oranlarını ve takipçi sayılarını attırabildiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn recent years, as a result of technological development, media and communication have become even more important in terms of brand. The things are getting easier and faster with the oppurtinies of the digital age, thus the digital media has been a new advertising channel and to become stronger.In our age, most people spend most of their time on social media. The brands also have the opportunity to promote their products and services on social media both easily and with less cost. However, due to the existence of many brands in every sector in social media, competition increased and companies started to develop different strategies.The existing brands in social media organize different campaigns with the developed strategies. They introduce their products and services in social media through games, commercial films and contests. Thus, they strengthen brand image and brand awareness by reaching more people. The research constitutively handles on the social media campaigns of significantly increasing importance and their impact on brand awareness. In diffirent categories, Mixx Awards Turkey award-winning, six campaigns that have an impact on the brand awareness have been determined for the research. These are; Prima `I'am growing up with my baby`, Kale Seramik `Changing The Profile Of The World`, Coca Cola `What's Its Name?, Samsung `Hands Hearing`, Cafe Crown `Headshot On Identy Card`, Ford Otosan ` Your Children Entrusted To Us` campaigns. These campaigns, it was examined under the titles; the aim, audience, strategy, creative application, page structure and design, results of these campaigns. It is concluded that social media campaigns can increase brand awareness, sales rates and number of followers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya kampanyalarının marka bilinirliğine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of social media campaigns on the brand awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmCampaign
dc.subject.ytmBrand awareness
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication systems
dc.identifier.yokid10246173
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549437
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess