Çocuklara yönelik illüstrasyonlu sanat terimleri sözlüğü
dc.contributor.advisor | Ayrancıoğlu, Güzin | |
dc.contributor.author | Aksoy, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:15:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:15:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581795 | |
dc.description.abstract | Bir düşüncenin veya yazılı bir metnin anlamını açıklama, süsleme veya yorumlama amacıtaşıyan illüstrasyonların, çocuğun henüz okuma yazma bilmediği veya okumaya yenibaşladığı dönemlerde kitapları sevmesi, benimsemesi ve ilerideki yaşamına dahil etmesiaçısından önemi büyüktür.Çocuklar, ruhsal gelişimleri için kitaplarla büyümelidir. Fakat okudukları bu kitapların içerikve resimleme yönünden özenle hazırlanmış olması ve uzmanların elinden çıkması gereklidir.Yetişkinlerden daha hızlı öğrenen çocukların nitelikli resimleme ve metinlerden oluşaneserleri okuması, onların yaşamına hiç şüphesiz olumlu bir yön verecektir.Bu araştırmada illüstrasyon ve sözlük kavramı ayrıntılı olarak incelenmiş, illüstrasyonlarınçocuklar için önemi, çocuğun sanatsal gelişimi, resimli çocuk kitaplarının nitelikleri gibikonuları içeren anlatımlara yer verilmiştir.Bu araştırmanın bağlamında `Çocuklara Yönelik İllüstrasyonlu Sanat Terimleri Sözlüğü` adlıkitap tasarlanmıştır. Araştırmanın kavramsal tarafının, illüstrasyon ve resimli çocuk kitaplarıkonularında çalışma yapan araştırmacılara; söz konusu sanat terimleri sözlüğünün iseçocuklara -dolaylı yoldan onların okuduğu kaynakları belirleyecek olan ebeveynlere- sanatsalanlamda kendilerini geliştirebilecekleri ve okurken eğlenebilecekleri faydalı bir kaynakolması amaçlanmıştır.`Çocuklara Yönelik İllüstrasyonlu Sanat Terimleri Sözlüğü` adlı çalışma için 300 adet terimyazılmış ve bu terimler için 300 adet illüstrasyon tasarlanmıştır. Araştırmada bahsedilenillüstrasyonların ve resimli çocuk kitaplarının sahip olması gereken içeriksel ve fizikselözellikler dikkate alınarak bir bütün haline getirilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Illustrations with purpose of explaining the meaning of an idea or written text, decorate orexplication are major importance for that children love books, adopt and include to theyfuture life when they don't know yet reading and writing or they start reading.Children should grow with the books for their psychological development. However, thesebooks that children read must be prepared in the aspect content and illustration meticulouslyand ones must be created by expert person. Reading the pieces that are made up of qualifiedillustration and texts of the children who learn faster than the adults will give a positive waywithout doubt to their life.In this research illustration and dictionary notion have been examined in detail, expressionsthat are contain the importance of illustration for children, artistic development of children,qualified of illustrated children books have been included.In the context of this research `Dictionary of Illustrated Art Terms for Children` a bookcalled has been designed. Whereas conceptual side of the research is a useful resource toresearcher who are study about illustration and illustrated children books, dictionary of artterms -to the parents who will determine to books they read relatively- is a useful resource tochildren about themselves improve of artistic and having fun while reading have been aimed.300 terms have been written in a study called `Dictionary of Illustrated Art Terms forChildren` and 300 illustrations have been designed for each terms. Contextual and physicalcharacteristics that they must have the illustrations and illustrated children books have beenmentioned in the research have been endeavored carefully to create as a whole. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çocuklara yönelik illüstrasyonlu sanat terimleri sözlüğü | |
dc.title.alternative | Dictionary of illustrated art terms for children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-13 | |
dc.contributor.department | Bileşik Sanatlar Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Dictionary | |
dc.subject.ytm | Lexicology | |
dc.subject.ytm | Dictionary use | |
dc.subject.ytm | Terms of art | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Illustrative illustration | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 10249028 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550420 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |