Güncel sanat pratiği olarak kimliği inşa etmek
dc.contributor.advisor | İlkyaz, Atila | |
dc.contributor.author | Türlü, Selma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:15:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:15:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581760 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması, Gazi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı'nda (GGSER) yapılmıştır. Bu araştırma temelde, 20. yy. başlangıcından beri siyasi, sosyoloji, felsefe ve sanat gibi alanlar da kimliğe getirilen yorumlara, analizlere odaklanmaktadır. Kimliğin sosyoloji literatürüne ait bir kavramdan çıkarıp bir güncel sanat pratiği olarak sanatsal dille varoluşu üzerine kurgulanmıştır. Postmodern süreç içerisinde kimliğin konumu sorgulanarak ontolojisine ilişkin cevaplar aranmıştır. Kimlik okumaları sanatçı yapıtları üzerinden hareketle toplumsal göstergeleri kimlik normlarına öteki kavramı dahil edilerek çözümlenmeye çalışılmıştır. Sanat alanına disiplinlerarası bir yaklaşımla dahil olan kimlik politikaları manifestosu ve güncel sanat pratikleri ile kesişen yanlarına yanıtlar aramak araştırmanın omurgasını oluşturarak tez formunda sunulması amaçlanmıştır. Kimlik ve Sanat pratiği arasındaki ilişkiyi, merkezi bir yere oturtan bir yaklaşım izlenmiştir. Kimliğin inşası aşamasında önemli yer teşkil eden, kültürel bellek olgusuna odaklanılmıştır. Kültürel belleğin etkisi ile sanat ortamındaki değişen fikirler ve yenilikçi atılımlar araştırılmış, kuramları analiz edilmiştir. Güncel sanat da kültürel kimlik sorgulamalarının giderek artması dikkat çekmiştir. Kimliğin gerekliliği; kimlik politikaları paralelindeki sorgulamalara dönüşmüştür. `Ötekilik` mefhumunu meydana getirerek, politik, siyasi, sanat gibi hayatın her alanındaki çatışmalardan beslenmiş olan kimlik politikaları ekseninde ele alınmıştır. `Öteki` ile ilişki kurma, sanatsal süreçleri ve kimliğin `öteki` üzerinden yapılandırılmasını; günümüzdeki örneklerin analizleri bağlamında araştırılmıştır. Tezde, kimliğe 'kültürel ve öteki' açısından bilhassa sanatla sınırlı kalınması amaçlanmış olsa da bu kavram siyasi, sosyoloji, felsefe vb. disilinlerarası bir bakışı gerekli kılmıştır. Bilim Kodu : 404Anahtar Kelimeler : Kimlik, Toplumsal Kimlik, Kültürel Bellek, Öteki Sayfa Adedi : 107Danışman : Prof. Atilla İLKYAZ | |
dc.description.abstract | This thesis study is made in Gazi Graduate School of Fine Arts, Art Painting Department (GGSER). This research focuses on the interpretations and analyses on the identity in the fields of political, sociology, philosophy and art since the beginning of 20th cc. The study is built upon the existence of identity in artistic language as a contemporary art practice by excluding it from sociology literature. By questioning the positions of the identity during the postmodern period, the research looks for an answer related to its ontology. The studies on identity are endeavoured to be analysed by including 'other' term to identity norms as their role to be social indexes thus using artist works for the studies. It is aimed to be introduced in thesis quality that the research becomes the basis of seeking answers for the intersections of contemporary art practices and identity politics manifestation that takes its place in art branch by its interdisciplinary approach. An approach that settles the relation between Identity and Art practice to center is applied. Cultural memory fact, that is an essential factor in the construction of the identity process, is focused on. With the effect of cultural memory; changed ideas and innovative advancements are researched, and theories are analysed. The increasing rate of questioning cultural identity in contemporary art drew attention.The necessity of identity is transformed into questioning in parallel to identity politics. It is approached from the light of identity politics that is fed by the conflict around politics and art and that creates the `Otherness` concept. Relating with the `Other`, artistic process and constructing identity through `other` are studied in terms of the analyses of the contemporary examples. In this study, it is needed to use an interdisciplinary frame such as politics, sociology and philosophy etc. even though the aim is to keep it limited with art and `cultural and other`.Science Code:404Keywords: Identity, Social Identity, Cultural Memory, Other Number of Pages: 107Advisor: Prof. Atilla İLKYAZ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güncel sanat pratiği olarak kimliği inşa etmek | |
dc.title.alternative | Constructing an identity, as comtempoary art practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-21 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Art activities | |
dc.subject.ytm | Identity construction | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural memory | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 10277740 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 572480 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |