XXI. yüzyıl`da klasik Türk cilt ustaları ve üslupları
dc.contributor.advisor | Büyükyazıcı, Meral | |
dc.contributor.author | Semiz, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:15:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:15:40Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581729 | |
dc.description.abstract | XXI. Yüzyıl'da Klasik Türk Cilt Ustaları ve Üslupları'nın incelendiği bu tezde,İstanbul, Ankara ve Konya'da bulunan 9 cilt ustasıyla (mücellid) görüşülmüştür.Ustaların özgeçmişleri ile klasik ciltlerinden örneklere ait fotoğraflar sunulmuş,eserlerin boyut, araç-gereç, kompozisyon ve teknik özellikleri incelenmiş ve her bireser için hazırlanan bilgi formunda bu özellikler belirtilmiştir. Bilgi formlarındanyola çıkılarak analiz çizelgesi hazırlanmıştır. Bu çizelgeler sonucunda, ustaların ençok hangi tekniği ve malzemeyi kullandığı değerlendirilmiştir. Klasik ciltçeşitlerinden ciharguşe cilt yapımının bütün aşamaları, örnek bir cilt çalışmasınınfotoğraflanması suretiyle anlatılmıştır. Günümüzde cilt yapımında mücellidlerinkarşılaştığı zorluklar ve klasik cilt sanatının sorun sahaları üzerinde durulmuştur.Key Words : Cilt, ciltçilik, sahtiyan, deri | |
dc.description.abstract | In this thesis in which the mastersand methods of classical turkish skin were tested inthe XXI st century, an interview was conducted with 9 artisans (mücellid) inİstanbul,Ankara and Konya photoghraphs of craftsmen and classical volumes andpresented, size, equipment, composition and technical properties of the works areexamined and these featurs arw stated in the information from prepared for eachwork. The analysis table was prepared based on the information forms, as a result ofthese charts, it was eveluated which masters used the most technique and meterial allthe stages of making the skin of the classic skin types are described byphotoghraphing a sample skin study. Emphasis was placed on the challenges facedby professors (mücellidler) in today's skin industry and the problems of classical art.Key Words : Skin (binding), bookbinding, shagreen, skin | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | XXI. yüzyıl`da klasik Türk cilt ustaları ve üslupları | |
dc.title.alternative | The classical Turkish bookbinders and their styles in theXXI th century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-12 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk Sanatları Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10303237 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594085 | |
dc.description.pages | 243 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |