Dışavurumcu sanat akımlarında boyanın ifade aracı olarak kullanımı ve özneleşmesi
dc.contributor.advisor | Akalan, Güler | |
dc.contributor.author | Kanmaz, Davut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T12:15:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T12:15:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/581710 | |
dc.description.abstract | Bu tezin temel amacı, Dışavurumcu sanat akımlarında boyanın ifade aracı olarak kullanımı ve özneleşme sürecini incelemektir. İlk bölümde dışavurumculuk öncesi süreç, farklı sanat akımları çerçevesinde dönemselleştirilmiş ve bu dönemlerde boyanın kullanım biçimi ve amaçları değerlendirilmiştir. İkinci bölümde Dışavurumcu sanat akımlarında boyanın kullanımı serimlenerek, diğer yaklaşımlardan farkları ve özgünlükleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu süreçte boyanın ifade aracı olarak özneleşmesi, dışavurumcu sanatçılar ve eserleri üzerinden ele alınmıştır. Takip eden bölümde, dışavurumcu anlayışların Türk resim sanatındaki yansımaları ve temsilcileri ele alınarak, dışavurumculuğun Türkiye'deki süreci incelenmiştir. Son olarak, bu çalışmanın yazarının kendi sanatsal yaklaşımı ve boya kullanımı, tezde çizilen çerçeve içerisinde serimlenmiş, boyanın bu süreçte ifade aracı olarak kullanımı ve özneleşmesi, sanatçının kendi deneyiminden aktarılmıştır. Böylece Dışavurumcu sanat akımlarının özgünlüğünün, pek çok niteliği ile birlikte boyanın ifade aracı haline getirilmesi ve özneleşmesi olduğu vurgulanmaktadır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this thesis is to study the use of paint as a means of expression and its process of subjectification within the Expressionist art movement context. In the first part, pre-expressionist time is periodized around different art movements and the usage and purpose of paint during these movements are evaluated.In the second part, the usage of paint in expressionist art movements are presented and its differences and peculiarities compared to other approaches are presented. During this period the subjectification of paint as a means of expression, is evaluated via Expressionist artists and their works. In the following part, the journey of Expressionism in Turkey and its representatives are investigated, by analyzing the reflections of expressionist move in Turkish painting. Finally, the authors own artistic approach and his use of paint are presented using the framework demonstrated within this thesis. The use of paint as a means of expression and its subjectification is described based on his own experiences. Thus, it has been emphasized that along with many other qualities, the originality of Expressionist art is also rooted in the use of paint as a means of expression and its subjectification. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dışavurumcu sanat akımlarında boyanın ifade aracı olarak kullanımı ve özneleşmesi | |
dc.title.alternative | The use of paint as a means of expression and its subjectification within the expressionist art movement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-14 | |
dc.contributor.department | Bileşik Sanatlar Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10309484 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 602205 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |