Farklı kültürlerdeki üniversite öğrencilerinin internet üzerinden ürün alışlarının teknoloji kabul modeli ile incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi alışverişe karşı tutum ve davranışlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu tez çalışmasında, 2017-2018 eğitim- öğretim yılında Atatürk Üniversitesi ve Tebriz Üniversitesi öğrencileri üzerinde sistematik bir veri toplama şekli olan anket uygulaması yapılmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde; frekans, yüzde, istatistiklerinden faydalanılmıştır ve ayrıca ortalama ve standart sapma istatistiklerine başvurulmuştur. Daha sonra iki ayrı yapısal eşitlik modeli oluşturulmuştur ve bu modeller ile hipotezlerin değerlendirilmesi, faktörlerin regresyon analizleri ve veri analizleri gerçekleştirilmiştir.Analiz sonuçlarına göre her iki modelde algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve davranışlarını üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Bununla birlikte güven ve hoşlanma, algılanan kullanım kolaylığı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi Alışveriş, Teknoloji Kabul Modeli, Yapısal Eşitlik Modeli This study was carried out to examine the attitudes and behaviors of university students towards online shopping. In this thesis study, a questionnaire was applied to the students of Atatürk University and Tabriz University during the 2017-2018 academic year.Frequency, percentage were used to identifying characteristics of students participating in the study statistics, and also the mean and standard deviation were used. Then, two different structural equation models were constructed and these models were used to evaluate hypotheses, regression analysis of factors, and data analysis.According to analysis results, perceived ease of use has a negative impact on attitude. Nevertheless, it has been found that trust and enjoyment have no significant impact on perceived ease of use. Key Words: Online Shopping, Technology Acceptance Model, Structural Equation Model
Collections