Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi aktif ve klasik eğitim öğrencilerinin toplumsal hedefler konusundaki bilgi düzeylerinin karşılaştırılması ve etkileyen etmenlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet 8. ÖZET Bu çalışmada Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi aktif eğitim ( Dönem V ) ve klasik eğitim ( Dönem VI ) öğrencilerinin toplumsal hedeflere ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi, karşılaştırılması ve bilgi düzeyini etkileyen diğer etmenlerin araştırılması amaçlanmıştır..Kesitsel, analitik bir araştırmadır. Araştırma evreni, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem V öğrencilerinin tümü ve dönem VI öğrencilerinden araştırma sırasında Halk Sağlığı rotasyonuna yeni başlamış olan ve henüz bu rotasyonu almamış olan öğrencilerden oluşmaktadır. Şubat-Mart 2002 tarihleri arasında uygulanan bir anket formu ile veri toplanmıştır. Öğrencilerin bilgi düzeyini ölçen sorular hazırlanırken, klasik ve aktif eğitim programlarının Dönem I den Dönem Ve kadar olan eğitim programlan incelenip toplumsal hedefler ile ilgili ortak olan konu başlıkları alındı ve sorular, her konu başlığının uzmanı olan öğretim üyesine danışılarak hazırlanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, iki grup arasında toplumsal hedefler konularındaki bilgi düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu ve aktif eğitim grubunda toplumsal hedefler konusundaki bilgi düzeyinin klasik eğitim grubuna göre daha yüksek olduğu saptandı. Araştırmada incelenen bağımsız değişkenlerden, yalnızca eğitim sisteminin toplumsal hedefler konusundaki bilgi düzeyine etkisi olduğu, diğer bağımsız değişkenlerin anlamlı bir `*` etkisi olmadığı saptandı. Aktif eğitim öğrencilerinde klasik eğitim öğrencilerine göre, eğitim programı içerisinde toplumsal hedeflerin (halk sağlığı konularının) fazla miktarda yer aldığını düşünenlerin sayısının istatistiksel olarak anlamlı ölçüde daha fazla olduğu saptandı. 58 Özet 8. SUMMARY In this study we aimed to determine and compare the knowledge level of Dokuz Eylül University Medical School active ( V semestre ) and classical ( VI semestre ) education students about community targets and other factors effecting this level. It is cross-sectional and analytic study. Population consist of all Dokuz Eylül University Medical School semestre V students and the VI semestre students began to community health rotation and not began this rotation already. Datas were collected with a questionnaire from between february and march 2002. For knowledge level measurement, questions were prepared by investigation of education programs of active and classical groups from I st to V th semestres and common titles about community targets were selected and questions were prepared under the supervision of the experts of the title. As a result, there was a statistically significant diffrence about community target knowledge level between the groups and the level was higher in active education group when compared with classical group of the independent variables, only education system had an effect on the knowledge level abouth community targets and other factors effect was not significant. Also it was found that active education students rhöugth that community targets take a larger place in education program when compared with classical program and the difference was statistically significant. 59
Collections