Acil serviste paramedikler tarafından yapılan triaj uygulamasında eğitimin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
7-OZET ÇALIŞMANIN ADI: Acil serviste paramedikler tarafından yapılan triaj uygulamasında eğitimin etkisi AMAÇ: Acil servise başvuran hastaların aciliyet önceliğinin belirlenmesinde paramedikler tarafından yapılan triajın etkinliğinde eğitimin rolünü belirlenmeyi amaçladık. GEREÇLER VE YÖNTEM: Çalışmamız eğitim öncesi, eğitim ve eğitim sonrası olmak üzere 3 dönemden oluşan bir müdahale çalışması şeklinde yapıldı. 23.05.2002- 30.05.2002 tarihleri arasında DEÜTF Hastanesi acil servisine kura yöntemiyle belirlenen zaman diliminde başvuran 18 yaş üstü, acilden kontrole çağrılan hastalar dışındaki, ardışık tüm hasta verilerinden yararlanıldı. 10.06.2002 tarihinde görevli tüm paramediklere 2 saatlik triaj eğitimi verildi. Eğitim sonrası 23.06.2002-30.06.2002 tarihleri arasında çalışma tekrar yapıldı. Her hasta için paramediklerin verdiği triaj kararıyla hekimin verdiği karar, paramediklerin eğitim öncesi ve sonrası triaj değerlendirmeleri karşılaştırıldı ve eğitimin paramedik triajı üzerine etkisi yönünden tutarlılık analizi kappa istatistiğiyle değerlendirildi. Veriler ANOVA, t-test ve ki-kare testleri ile değerlendirildi. BULGULAR: Eğitim öncesi dönemde doktorun ve paramediğin hastalan triaj sınıflandırma skorlarına göre değerlendirmeleri arasında tutarlılık zayıftı (kappa=0.3 1 7). Eğitim sonrası dönemde de doktorun ve paramediğin hastalan triaj sınıflandırma skorlarına göre değerlendirmeleri arasında tutarlılık hafif artmasına rağmen yine zayıftı (kappa=0.388). Eğitim öncesi dönemde doktorun ve paramediğin hastaları genel görünümleri açısından değerlendirmeleri arasında tutarlılık zayıf, eğitim sonrasında orta derecede tutarlılık vardı (kappa=0.327, kappa=0.500). SONUÇ: Eğitim sonrasında doktorun ve paramediğin hastaları triaj sınıflandırma skoruna göre değerlendirmelerinde hafif artma olmasına rağmen her iki dönemde de tutarlılık zayıftı. Hastaları genel görünümlerine göre değerlendirmeleri arasındaki tutarlılık zayıf iken, eğitim sonrası dönemde orta dereceye yükselmişti. 62 8-SUMMARY Title: Effect of a session of education on triage undertaken by paramedics in the Emergency Department (ED). Objective: To determine the extent of the impact of a session of education on the efficacy and accuracy of the triage applications conducted by paramedics in the ED. The study is planned as a three-stage intervention study (i.e. pre-education, education and post-education phases). The study enrolled all adult patients referred to the university ED within the randomly assigned time periods in the one-week pre-education and post-education phases. Among these two phases, all the paramedics (n=8) staffed in the ED underwent a two-hour education session run by EMS professionals. Triage decisions recorded by paramedics were compared with those given by emergency physicians (EP). These pre- education figures were also compared with post-education figures. Consistency was evaluated with kappa statistics. The comparisons were carried out via ANOVA, t-test and chi-square. Results: Triage decisions of paramedic and EP in the pre-education phase showed poor consistency (kappa=0.317, kappa=0.388) The corresponding value in the post-education phase was still found to be low, even though slightly increased. On the other hand, the consistency between the triage assessments recorded by paramedics and EPs regarding the general appearance of the patients increased from low in the pre-education phase to moderate in the post-education phase (kappa=0.327, kappa=0.500 respectively). Conclusion: The education session was associated with a slight increase in the consistency of triage decisions recorded by paramedics and EPs, although it was still low. 63
Collections