Orta öğretimdeki kredili sisteme göre spor yüksekokullarına giriş sınavındaki başarıya ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VII ÖZET Geleneksel eğitim anlayışından çağdaş eğitim anlayışına geçişin simgesel başlangıcı olan 1991-1992 Eğitim ve Öğretim yılında Türkiye'de çok önemli bir sürece girildi. Bilgi toplumu olma yolunda yapılan bu önemli ve kapsamlı değişim nasıl bir seyir izlemektedir? Gerçekten ümit edilen hedeflere varılabilecek midir? Aksayan yönler nelerdir? Çözüm önerileri neler olabilir? Liseli ve Üniversiteli öğrenciler yeni sistemi nasıl yorumluyorlar? Yöneticilerin ve spor eğitimcilerinin bakış açıları nelerdir? Bu çalışmada bu sorulara yanıt arandı. Sonuçta; Ders Geçme ve Kredi Sisteminin yararlı, ancak uygulamada sorunlu olduğu, yöneticilerin, eğitimcilerin ve öğrencilerin sisteme adapte olamadıkları, sistemin iyi değerlendirilemediği aksine ortaya çıkan boş zamanlarda öğrenciler kötü alışkanlıklar edinmişlerdir. Öğrencilerin üniversite sınavlarını kazanmada başarıları düşmüştür. Okulla ilişkilerinin zayıfladığı, okuldan yeterince yararlanamadıkları tesbir edilmiştir. Bunun yanı sıra rehberlik ve danışmanlık müesseselerinin kurulup çalıştırılamaması sistemin bu çok önemli unsurlarının öğrencilerin gelişimine olumlu olarak yansımasını engellemektedir. Tezin ana konusu olan spor alanı öğrencileri ve uygulamacıları ile bu alanı bitirenlerin üniversitelerin ilgili bölümlerini kazanmalarında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bunun nedenleri yukarıda belirtilen durumlardan kaynaklanmakla birlikte, eğitimcilerin öğrencileri iyi yetiştiremedikleri ve üst programlara hazırlanmalarında yeterince katkıda bulunamadıkları da tesbit edilmiştir.VIII Ders Geçme ve Kredi Sisteminin kaldırılacağı söylentisini yayan yöneticilerin ve eğitimcilerin bu görüşleri sistemi olumsuz yönde etkilemektedir. Sistemin aksayan yönlerinin düzeltilerek geliştirilmesi gerekebilir. Yeterince yönlendirilemeyen öğrencilerin daha iyi rehberlik ve danışmanlık hizmetleri sunularak, sistemden daha fazla yararlandırılması ile amaca yönelik sonuçlar alınabilecektir. IX ABSTRACT In 1991-1992 Education year in Turkey is an important progress which is the symbolical beginning of the transition from traditional education system to contemporary education system. In which ways this important and embraced changing on the way of being a knowledge community is developing? Will we reach the goal which is hoped? What is hitching? What can be the suggestions? How do the high school and the university's students interpret the new system? What are the points of view of the administrators and the sport instructors. In this study these questions can be found: 1. Pass a class and Credit System is usefull but there are problems in its practice. 2. The administartors, the instructors and the students are not adapted for this system. 3. The advantages of this system can not be put to use well, on the contrary occuring free times creately new opportunities in getting bad habits. 4. The achievements of the students decreased on the base of University examination. 5. The dependence of the students to school have been decreased. And the students who are the important members of this system are effected in negative ways cause of the unbecoming guidance centers or being insufficient of the guidance centers and conselor offices. There isn't any sensible relation between the students of the field of sport and the practices of them and the students. These become depending on the situations mentioned above. Apart from this, the instructors doesn't educate the students well and their effect on the students who are studying for the higher education program. The administrators who spread out the rumars that Pass a class and Credit system will be eleminated must change their idea and motive the students to this system.
Collections