Erlerde sağlık alışkanlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Erlerde Sağlık Alışkanlıklarının İncelenmesi Yasemin SÖNMEZ Bu çalışma Ege Ordu Komutanlığında Nisan-Mayıs 1996 tarihleri arasında askerliğini yapan erlerin sağlık eğitim programlarına yol gösterecek verileri elde etmek üzere sağlık alışkanlıklarım ve bunları etkileyen etmenleri belirlemek, kendi algıladıkları eğitim gereksinimlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemine 300 er alınmıştır. Örnekleme alınacak erler eğitim ve geldikleri bölgeye göre tabakalı rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırma verileri erlerin sosyo demografik özelliklerini içeren bir anket formu ve sağlık davranış ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile varyans analizi ve t testi kullanılmıştır. Erlerin sağlık davranış puan ortalaması 100 tam puana göre 69.61 olarak saptanmıştır.Erlerin sağlık davranış puanlan ile coğrafik bölge, medeni durum, 12 yaşma kadar en uzun süre oturdukları yer, eğitim durumu ve sağlık güvence durumları arasında yapılan analizde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Daha önceden sağlıkla ilgili bilgi alan grubun sağlık davranış puanlan, sağlıkla ilgili bilgi almayan grubun sağlık davranış puanlarından anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Erlerin gereksinim duydukları sağlık eğitim konularının arasında ilk sırayı aile planlaması almıştır. Araştrmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda eğitim programlarınındüzenlenmesi ve bu hizmetlerin yürütülmesinin hemşirelere verilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Erlerin eğitim gereksinimi, sağlık alışkanlıkları, hastalıkları önleme, sağlığı geliştirme. ABSTRACT A Study About Health Habits of Soldiers Yasemin SÖNMEZ This study was done in the period of April-May 1996 on the soldiers attending military service in Turkish Aegean Army Corps, in order to collect the data which could be a guide to health education programs that would be planned for soldiers and to determine their health habits and self-perceived educational needs. This study included 300 soldiers. All the soldiers taken as sampling were selected with stratified randomized sampling method. According to the districts where they came from and their educadional level. Data were collected with a questionnaire form which include social-demographic aspects of soldiers and health behaviour scale. Variance analysis, t-test, and descriptive statistics were used in the evaluation of all the data. The average of health behaviour scores of the soldiers was determined as 69.61 with maximum score was 100. The comparison between health behaviour scores, and marital status, educational levels and health insurance status of soldiers, places where they had lived fill the age of 12 and the geographical regions where they come from exhibited no statistical importance. The health behaviour scores of the group formerly educated about health were significantly higher than those of not educated group. Family planning was the first among the subjects of health education needed by soldiers. We proposed that educational programs should be arranged on the basis of results10 arise from this study, and nurses should be entrusted with the task of performing these king of services. Key words: Educational needs of soldiers, health habits, preventing diseases, health promotion.
Collections