Sağlığı geliştirme konusunda verilen eğitimin benlik kavramı kaygı düzeyi ve olumlu sağlık davranışlarında bulunma durumuna etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SAĞLIĞI GELİŞTİRME KONUSUNDA VERİLEN EĞİTİMİN BENLİK KAVRAMI, KAYGI DÜZEYİ VE OLUMLU SAĞLIK DAVRANIŞLARINDA BULUNMA DURUMUNA ETKİSİNİN İNCELENMESİ Murat BEKTAŞ Bu çalışma ilkokul dönemi çocuklarda, sağlığı geliştirme konusunda verilen eğitimin benlik kavramı, kaygı düzeyi ve olumlu sağlık davranışlarında bulunma durumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı Evrenosoğlu ilköğretim okulu beşinci sınıf öğrencileri araştırma kapsamına alınmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin pre-test ve post-test durumluk-sürekli kaygı ve olumlu sağlık davranışlarında bulunma durumu puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Benlik kavramı pre-test ve post-test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Deney ve kontrol grubunun durumluk-sürekli kaygı ve olumlu sağlık davranışlarında bulunma durumu puan ortalaması pre-testlerinin karşılaştırılmasında aralarında anlamlı bir fark saptanamazken, post-test puan ortalamalarının birbirleri ile karşılaştırılmasında aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. öğrencilerin olumlu sağlık davranışları ile durumluk-sürekli kaygı puanları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmaya alman öğrenciler ilköğretim 5. sınıf öğrencileridir. Bu yıla kadar olan müfredat programları incelendiğinde, sağlığı geliştirme konusunda doğrudan bir eğitim almadıkları, Hayat Bilgisi ve Fen Bilgisi derslerinin içerisinde çok dar boyutta sağlık konusuna değinildiği saptanmıştır. Sağlığı geliştirme konusunda verdiğimiz eğitim programının olumlu sağlık davranışlarında bulunma sıklığı ve kaygı düzeyini azaltma konularında istatistiksel olarak anlamlı bir değişim yaratmış olması, uygulanan eğitim programının başarısını göstermektedir. Ancak bu çalışmanın sonuçlan Evrenesoğlu İlköğretim Okulu öğrencilerine genellenebileceği için, sonraki çalışmaların daha geniş bir populasyonda yapılması ve sonuçların Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri ile paylaşılarak ilköğretim öğretim müfredatında yer alması önerilir. Anahtar Kelimeler: Benlik kavramı, durumluk-sürekli kaygı, sağlığı geliştirme, iyilik hali, anksiyete, sağlık, okul sağlığı, hemşirelik INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF HEALTH PROMOTION EDUCATION ON SELF-CONCEPT, ANXIETY LEVEL AND POSITIVE HEALTH BEHAVIOUR. Murat BEKTAŞ This study was conducted on elementary children in order to investigate the effect of health promotion education on self-concept, anxiety level and positive health behaviour. The fifth grade students of Evrenesoğlu Elementery School were included in the population of the study. Sampling was not applied. There were significant differences between pre- post test Trait-Stait Anxiety averages and positive health behaviour averages of the experimantel and control groups. There wasn't a significant difference between pre-post test self-concept averages. There wasn't a significant difference between pre-test trait-stait anxiety averages and positive health behaviour averages of the experimental and control groups. There was a significant diffirence between post- test trait-stait anxiety averages and positive health behaviour averages of the experimental and control groups. There was a less significant relationship between trait-stait anxiety averages and positive health behaviour averages. The students having been taken under study were fifth grade elementery students. When their training program was investigated, it was direct program subject and the slightly passed in their science courses. The our health promotion education program, created a significant difference on positive health behaviour and reduction trait-stait anxiety level, indicating the success of this training program. However, since the results of this program may be generalized over all of the students of Evrenesoğlu pirmery school. We suggest that the studies in future must be conducted with a larger population and the results must be shared with the competents of the Ministry Of Education. Thus elementary school education program must contain the subjects. Key words: Self-concept, trait-stait anxiety, health promotion, wellness, anxiety, health, school health, nursing, school nursing.
Collections