Toplumsal cinsiyet bağlamında kadının medyada temsili: `Kadın` ve `Ufak tefek cinayetler` dizilerindeki kadın karakterler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Televizyon, kültürü ve toplumu şekillendirir, değer yargılarını yeniden üretir. Geniş bir izleyici kitlesine sahip olan televizyon, hem kendimizi hem de diğer insanları görme ve algılama biçimimizi etkilemektedir. Bu bağlamda, televizyonda yer alan kadınlara ve erkeklere dair temsiller etkin bir rol oynamakta, toplumda var olan kalıp yargıların yeniden üretimi ve meşruiyeti sağlanmaktadır. Televizyonun en kolay ulaştığı ve etkilediği kitle ise kadınlardır. Kadınlar, televizyonun hem tüketicisi hem de televizyon temsilleri dolayımıyla tüketileni konumundadır. Yerli diziler, hem televizyon yapımları arasında hem de izleyicilerin tercih ettikleri programlar açısından ilk sırada gelen içeriklerden biridir. Yerli diziler, kadınlık rollerine ve kadınlık kodlarına ilişkin cinsiyetçi tanımlamalar kurmakta ve bunları yaymaktadır. Dolayısıyla, aynı kadın kodları sürekli tekrarlanmakta ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğine dayalı yapı meşruiyet kazanmaktadır. Araştırmanın konusunu oluşturan Ufak Tefek Cinayetler ve Kadın dizilerinde ataerkil söylemlerin devamlılığı söz konusu olsa da kadın karakterlerin özellikleri bakımından geleneksel kalıp yargılardaki kırılma aşikardır. Araştırma, televizyon dizilerindeki kadın temsilinin bu kimliği nasıl konumlandırdığını ve toplumdaki kadınlığa ait tanım ve kodları nasıl belirlediğini görebilmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçtan yola çıkılarak söz konusu dizilerin incelenmesinde eleştirel söylem analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, iki dizideki kadın temsillerinin kimi kırılma noktalarına rağmen geleneksel ataerkil kalıpların dışına çıkamadığı sonucuna varılmıştır. Bu dizilerde geleneksel roller ve kalıplar modernize edilerek yeniden üretilmektedir. Television shapes culture and society and reproduces value judgments. Television, which has a wide audience, affects both the way we see and perceive ourselves and other people. In this context, representations of women and men on television play an active role and the reproduction and legitimacy of existing stereotypes is ensured. The most easily accessible and affected mass of television is women. Women are both consumers of television and those consumed through television representations. Indigenous serials are among the first content among television productions and in terms of the programs preferred by the audience. Indigenous series establish and disseminate sexist definitions of feminine roles and feminine codes. Therefore, the same women's codes are constantly repeated and the structure based on gender inequality gains legitimacy.Although the subject of the study is the continuity of patriarchal discourse in the series of Ufak Tefek Cinayetler and Kadın, the break in traditional stereotypes is obvious in terms of the characteristics of female characters. The research aims to see how women's representation in television series positions this identity and determines the definitions and codes of femininity in society. For this purpose, critical discourse analysis was used in the analysis of these series. At the end of the research, it was concluded that the female representations in the two series could not go beyond the traditional patriarchal patterns despite some breaking points. In this series, traditional roles and patterns are modernized and reproduced.
Collections