İlköğretim öğrencilerine verilen ilk yardım eğitiminin bilgi düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerine verilen ilk yardım eğitiminin bilgi düzeyine etkisini incelemek amacıyla yapılmış, yan deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Atatürk İlköğretim Okulu ve Asil Nadir İlköğretim Okulu yedinci sınıfina devam eden 90 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafindan geliştirilen ve uzman görüşü alman İlk Yardım Soru Anketi kullanılmıştır. Öğrencilere iki saatlik (90 dakika) ilk yardım eğitim programı uygulanmıştır. Veriler eğitimden önce, eğitimden iki hafta sonra ve eğitimden iki ay sonra olmak üzere aynı anket ile üç kez toplanmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayarda tekrarlı ölçümlerde varyans analizi testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin eğitim öncesi ilk yardım bilgi puanlarının ortalaması 51.3 ± 10.8, eğitimden iki hafta sonraki ilk yardım bilgi puanlarının ortalaması 73.7 ± 13.8, eğitimden iki ay sonraki ilk yardım bilgi puanlarının ortalaması 69.9 ± 14.8'dir. Tekrarlı ölçümlerde tek yönlü varyans analizi sonucunda, üç ölçüm arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p< 0.05). Araştırmada ilk yardım eğitiminden iki ay sonra, eğitimden iki hafta sonraki bilgi düzeylerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir düşüş olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin ilk yardım bilgi düzeylerinde görülen bu düşüş eğitimin sürekli olmamasına bağlanmıştır. Bu nedenle, ilköğretim öğrencilerine ilk yardım eğitiminin sürekli ve düzenli olarak verilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlk Yardım, İlk Yardım Eğitimi, Okul Sağlığı, Okul Hemşireliği, İlköğretim Öğrencisi The study that a semi-experimental, was performed to expose effect of first aid training given onto elementary school students' knowledge level about the subject. The study was performed onto 90 students they are studying in Elementary Schools of Başöğretmen Atatürk and Asil Nadir in constitution of Ministry of Education. It was used a questionnaire of first aid that improved by the researcher although beeing agree with the expert. It was given the first aid training onto students during two hours (90 minutes). The data collected thorugh the questionnaire that was apllied three times as before training and two weeks later and two months later than the training. The data obtained, evaluated by the test of variance analysis with repeated measurements on the computer. Mean of first aid knowledge point of the students are as follows, 51.3 ± 10.8 before training, 73.7 ± 13.8 two weeks later than date of the training given and 69.9 ± 14.8 two months later than date of the training given. The differences between the three measurements are found meaningful as statistically as a result of the repeated measurements (p< 0.05). In study, some decreasing of first aid knowledge mean points of the students two months later than date of the training given are meaningful compared to their points two weeks later than date of the training given. This could be explained by that education were not continual. In that case, that is advised to be given first aid training systematic and continual.Key Words: First Aid, First Aid Training, School Health, School Nursing, Student of Elementary School.
Collections