Ev kazalarına yönelik eğitiminin, güvenlik önlemleri alınması ve kaza görülme sıklığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bir-üç yaş grubu çocuğu olan annelere verilen eğitimin, evde güvenlik önlemleri alınması ve kaza görülme sıklığına etkisini incelemek amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır. Denizli ili Çivril ilçesinde bir-üç yaş grubunda çocuğa sahip olan, iletişim sorunu olmayan, araştırmaya katılmaya istekli, çalışmayan, okur yazar olan, 60 anne araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında `0-6 Yaş Çocuklarda Annenin Ev Kazalarına Yönelik Güvenlik Önlemlerini Tanılama Ölçeği` ve `Ev Kazalarıyla Karşılaşma Sıklığı Formu` kullanılmıştır. Pre-test ve post-test uygulamaları ile verilen eğitimin etkinliği değerlendirilmiştir. Eğitim öncesi ve eğitim sonrası annelerin tutum puan ortalamaları ve çocuklarda kaza görülme sıklığı arasında anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Bire bir ev ziyaretleri ile ev ortamındaki riskleri ve anne eğitim gereksinimlerini belirleyip bu gereksinimlere göre eğitim ve danışmanlık yapılması; çocuk gelişimi hakkında ebeveyn eğitimi sağlanması önerilebilir. This study was conducted with mothers of 1-3 year old children as a quasi experimental study for the purpose of examining the effect of education given to mothers and safety precautions in the home on the frequency of home accidents. The research sample was composed of 60 mothers of 1-3 year old children who were living in Çivril municipality of Denizli province, had no difficulty communicating, agreed to participate in the research, were not working, and who could read and write. The tools used for data collection were ` 0-6 Year Old Children's Mothers' Knowledge of Safety Precautions for the Prevention of Home Accidents Scale` and `Frequency of Encountering Home Accidents Form.` The effect of education was evaluated with pre-test and post-test utilization. A significant difference was seen in the mothers' mean conduct score and in the frequency of children's accidents before and after education.It is recommended that individual home visits be made to determine the risks in the home environment and the educational needs of mothers, that education and counseling be given based on these needs, and that adult education be provided on the subject of child development.
Collections