İlköğretim öğrencilerine verilen temel afet bilinci eğitiminin bilgi düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerine verilen temel afet bilinci eğitiminin bilgi düzeyine etkisiniincelemek amacıyla yapılmış, yarı deneysel bir çalışmadır.Araştırmanın örneklemini zmir ili Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Atatürk lköğretim Okulu veAsil Nadir lköğretim Okulu altıncı sınıfına devam eden 105 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak,araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan Temel Afet Bilinci=Deprem Soru Anketikullanılmıştır.Öğrencilere iki saatlik (90 dakika) temel afet bilinci eğitim programı uygulanmıştır. Veriler eğitimdenönce, eğitimden iki hafta sonra ve eğitimden iki ay sonra olmak üzere aynı anket ile üç kez toplanmıştır. Eldeedilen veriler, bilgisayarda tekrarlı ölçümlerde varyans analizi testi uygulanarak değerlendirilmiştir.Öğrencilerin eğitim öncesi temel afet bilinci bilgi puanlarının ortalaması 20.7+0.4, eğitimden iki haftasonraki temel afet bilinci bilgi puanlarının ortalaması 25.4+0.3, eğitimden iki ay sonraki temel afet bilinci bilgipuanlarının ortalaması 25.3+0.3 'tür. Tekrarlı ölçümlerde tek yönlü varyans analizi sonucunda, öğrencilerineğitim öncesi bilgi puanları ile eğitimden iki hafta sonraki ve eğitimden iki ay sonraki bilgi puanları arasındakifark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p=0.000).Öğrencilerin eğitimden iki ay sonraki temel afet bilinci bilgi puanlarının ortalaması ile iki hafta sonrakitemel afet bilinci bilgi puanlarının ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır(p=0.942). Öğrencilerin bilgi düzeyini koruması öğrencilere sürekli olarak faydalanmaları için bir eğitimkitapçığı bırakılması ve öğrencilerin bu kitabı okuyup bilgilerini pekiştirmelerine bağlanmıştır.Çalışmada verilen temel afet bilinci eğitiminin öğrencilerin bilgi düzeyinde anlamlı bir artış sağladığısaptanmış ve bu tarz eğitimlerin Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına alınması, sürekli olarak geniş öğrencigruplarına verilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: temel afet bilinci eğitimi, afet programları, deprem, okul sağlığı, okul hemşireliği,ilköğretim öğrencileri This is a semi-experimental study that was performed to examine the effects of the basic hazardawarenesseducation given to the elementary school students on the level of knowledge ( about the subject ).The research was carried on in sample of 105 schoolchildren attending the sixth classes ofBaşöğretmen Atatürk and Asil Nadir Elementary Schools (in constitution of National Ministry of Education). Aquestionnaire of the basic hazard awareness -earthquake- which was improved by the researcher and supportedby an expert was used as a tool to collect data.The students were exposed to basic hazard awareness education program in duration of two lessons (90 minutes ). The data was collected through the questionnaire that was applied three times (before the training,two weeks after the training and two months after the training). The data obtained were evaluated through thetest of variance analysis with repeated measurements on the computer.Mean of basic hazard awareness knowledge marks of the students are as follows: 20.7+0.4 beforetraining; 25.4+0.3 two weeks after training ; and 25.3+0.3 two months after training. In repeated measurements,as a result of the variance analysis, the differences between the knowledge marks of the students before thetraining , two weeks after the training and two months after the training were found statistically meaningful (p=0.000).Statistically no meaningful difference was found between the knowledge marks of the students twoweeks after the training and two months after the training (p=0.942). The reason to this was thought to be thebooklets given to the children to make use of and reinforce their knowledge.It was found that the basic hazard awareness education given to the students during the study suppliedmeaningful increase on the level of the students? knowledge; and for this reason it was suggested that this kindof education should be taken as a part of the curriculum of the National Ministry of Education and appliedconstantly on wider student groups.Key Words : Basic hazard awareness education, hazard programs, earthquake, school health, school nursing,elementary school students
Collections