Boyun-omuz ağrılı müzik öğrencilerinde ev egzersiz programının etkinliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmanın amacı boyun-omuz ağrılı müzik öğrencilerinde ev egzersizlerine dayalıeğitim programının ağrı ve fonksiyonel yetersizlik üzerine olan etkinliğini belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarı Yaylı Çalgılarve Piyano Bölümü'nde eğitimlerine devam eden ve boyun-omuz ağrısına sahip toplam 49olgu ( 37 kadın, 12 erkek; yaş ortalaması 17.2±1.7 yıl) dahil edildi. Olguların tamamınaboyun-omuz bölgesinde yer alan kassal yapılara yönelik postür, germe ve kuvvetlendirmeegzersizlerinden oluşan standardize egzersiz programı sekiz hafta süreyle yapılmak üzereverildi ve egzersizleri yapma sayıları kendilerine verilen çizelgelerle takip edildi. Olgularıntedavi öncesinde ve sonrasında boyun-omuz bölgesindeki ağrı şiddetleri Görsel AnalogSkalası (GAS), yetersizlik düzeyleri Kol-Omuz-El Disabilite Anketi (DASH) ve NorthwickPark Boyun Ağrısı Anketi (NPBAA) ile değerlendirildi. Olguların algıladıkları faydalanımmiktarı ise 5 noktalık bir ölçek ile değerlendirildi.Bulgular: Sekiz haftalık ev egzersiz programı 16 olgu (% 32.6) tarafından tamamlandı.Egzersiz eğitimi sonrasında programı tamamlayan olguların ağrı şiddetleri ve yetersizlikdüzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı derecede azaldığı belirlendi (p<0.05). Olgularınalgıladıkları iyileşme miktarı ise 4.25 0.68 olarak bulundu. Ev egzersiz programınıtamamlayamayan olguların ağrı şiddetleri ve yetersizlik düzeylerindeki değişimin iseistatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlendi (p>0.05).Sonuç: Ev egzersizleri şeklinde uygulanan eğitim programının boyun-omuz ağrılı müziköğrencileri için ağrıyı ve fonksiyonel yetersizliği azaltmada etkili olduğu, ancak programauyum ve uzun dönem etkileri konusunda bazı kuşkular taşıdığı düşünülmektedir. Gelecektekiçalışmalarda katılımcıların motivasyonunu artırıcı ilave yöntemler kullanılıp yüksek uyumoranı sağlanarak egzersizlerin benzer etkileri araştırılmalıdır. Purpose: The aim of this study was to determine the effectiveness of home-based exerciseprogramme on pain and disability level in music students with neck ? shoulder pain.Materials and Methods: Totaly 49 subjects (37 women, 12 men, mean age 17.2±1.7 years)who are continuing their education on piano and string instruments at Dokuz Eylül UniversityConservatoire and had neck-shoulder pain were included in this study. Standardised exerciseprogramme including posture, stretching and strenghting exercise aimed at the musclestructures on neck-shoulder region was given to subjects to do it for 8 weeks. The number ofdoing exercise was controlled by a diary which was given to the subjects. The subjects? painseverity in neck-shoulder region was assessed by Visual Analog Scale (VAS), DASH(Disabilities of Arm, Shoulder and Hand) and NPNP (Northwick Park Neck Pain)questionnaires were used to assess functional disability before and after exercise programme.Self-experienced total benefit from treatment of subjects was assessed by a five points scale.Results: Sixteen subjects (32.6 %) completed the 8 weeks home- based exercise programme.After the home-based execise programme, the pain severity and disability level of the subjectswho completed the programme decreased significantly (p<0.05). After the treatmet, theaverage self-experienced total benefit was 4.25 in the compliant group. It was determined thatthe changes in the pain severity and disability level of the subjects who were noncompliantgroup weren?t statistically significant (p>0.05).Conclusion: The results suggest that a home-based exercise programme can be effective inreducing pain severity and improving functional disability in music students with neck?shoulder pain. However, compliance to this home-based programme and long-term effects ofprogramme are questionable. In further studies; it must be searched the similar effects of theexercises which are increased the motivation of the participants and obtained high compliancerate with additional methods.
Collections