Elektrokonvülsif tedavi (EKT)ye yönelik verilen eğitimin hemşirelik uygulamalarına ve hasta memnuniyetine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma psikiyatri kliniğinde çalışan hemşirelere EKT'ye yönelik verilen eğitiminhemşirelik uygulamalarına ve hasta memnuniyetine etkisini değerlendirmek amacıylayapılmış, yarı-deneysel bir çalışmadır.Araştırmanın pre-test örneklemini, Nisan-Ekim 2006 tarihleri arasında Dokuz EylülÜniversitesi Hastanesi Psikiyatri Kliniğinde uygulanan ve hemşirelerin yönetimine katıldığı52 EKT, post-test örneklemini ise Ocak-Mart 2007 tarihleri arasında Psikiyatri Kliniğindeuygulanan hemşirelerin yönetimine katıldığı 52 EKT oluşturmuştur.Veri toplama aracı olarak uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilenEKT'de Hemşirelik Bakımının Belirlenmesine İlişkin Gözlem Formu ve Memnuniyet Formukullanılmıştır. Elde edilen veriler iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi kullanılarakdeğerlendirilmiştir.Araştırma kapsamına alınan hemşirelerin; eğitim öncesi EKT yönetiminde toplamhemşirelik bakımından aldıkları puan X:4, eğitim sonrası ise X:11,5'tir. Eğitim öncesinde vesonrasında hemşirelerin EKT yönetiminde hemşirelik bakım puanları istatistiksel olarakanlamlı bulunmuştur (p<0.05).Hastaların eğitim öncesi EKT'de uygulanan hemşirelik bakımından memnuniyet puanıX:2,5, eğitim sonrası ise X:4,1'dir. İki ortalama arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır(p<0.05)Sonuç olarak; hemşirelere EKT'ye yönelik verilen eğitim hemşirelik uygulamalarınıve hasta memnuniyetini arttırmaktadır. Bu nedenle EKT yönetiminde hemşirelik bakımınayönelik hizmet içi eğitimlerin planlanması ve eğitimlerin düzenli aralıklarla tekrarlanmasıönerilmektedir. This research was conducted as a quasi-experimental study for the purpose ofevaluating the effect of education about ECT and ECT management given to nurses workingon a psychiatric ward on nursing practice and patient satisfaction.The research sample for the pre-test was comprised of 52 ECTs in which nursesparticipated in the implementation and management on the psychiatric ward at Dokuz EylülUniversity Hospital between April and October 2006. The post-test sample was comprised of52 ECTs in which nurses participated in the implementation and management on thepsychiatric ward between January and March 2007.An Observation Form to Determine Nursing Care during ECT and Satisfaction Formdeveloped by the researcher after receiving expert opinion were used as data collection toolsin the study. The data that were obtained were evaluated using Analysis of DifferenceBetween Two Means test for significance.The total score for nursing care in ECT management that the nurses included in theresearch received before education was X:4 and after education was X:11.5. The differencebetween the nurses' scores for nursing care in ECT management before and after educationwas found to be statistically significant (p<0.05).The patients' mean score for satisfaction with nursing care in the administration ofECT was X:2.5 before education and X:4.1 after education. There was a statisticallysignificant difference between the groups (p<0.05)In conclusion education given to nurses about ECT and nursing care in ECTmanagement improves nursing practice and patient satisfaction. For this reason it isrecommended that continuing education directed at nursing care in ECT management beplanned and repeated at regular intervals.
Collections