Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejileri alanında bir müdahale çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Öğrenme stratejileri eğitiminin, öğrenme stratejileri kullanımında değişime yol açıp açmadığını, biliş ötesi farkındalık düzeyinin kullanılan öğrenme stratejileri üzerinde belirleyiciliğinin olup olmadığını ve kullanılan öğrenme stratejileri ile akademik başarı arasında ilişki olup olmadığını incelemektir.Yöntem: Araştırma tanımlayıcı komponenti olan bir müdahale araştırmasıdır. Araştırmada deney ve kontrol grubu deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 akademik yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan 315 Dönem I öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Ocak 2013'de öntest uygulaması sonrası öğrenme stratejileri eğitimi verilmiştir. Mayıs 2013'de sontest uygulaması gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracında tanımlayıcı değişkenler, Biliş Ötesi Farkındalık Ölçeği ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği yer almıştır. Öğrencilerin yılsonu başarı puanları öğrenme stratejileri kullanımının etkisini değerlendirmek için kullanılmıştır. Kullanılan her iki ölçeğin geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapıldıktan sonra veriler analize alınmıştır.Bulgular: Öntest ve sontesti yanıtlayan ve eğitim etkinliğine katılan 84 öğrenci deney grubunu, sontesti yanıtlayan ancak eğitim etkinliğine katılmayan 124 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. Çalışmanın sonunda Dönem I öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejilerinin cinsiyete göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu arasında kullanılan öğrenme stratejileri açısından farklılık yoktur. Biliş ötesi farkındalık düzeyi ile tekrar stratejileri puan ortalaması arasında zayıf ve pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Başarı puanları ile kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişki incelendiğinde eğitim etkinliğine yönelik bir etki saptanmamıştır. Sonuç: Öğrenme stratejilerini hedef alan uzun süreli bir eğitim etkinliği öğrencilerin akademik yaşamına olumlu katkı sağlayabilir.Aynı zamanda süreç içinde öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin değişip değişmediğini saptamak için ileriki dönemlerde olan öğrenciler ile dönem bir öğrencilerinin karşılaştırıldıkları çalışmalar planlanabilir.Anahtar kelimeler: öğrenme stratejileri, öğrenme stratejileri eğitimi, tıp eğitimi, akademik başarı. Aim: The aims of this study were, to examine the effect of learning strategies training and to investigate how metacognitive awareness is related the learning strategies which use studying and to evaluate the relation between learning strategies of student and their academic achievement. Methods: This study is an intervention study with having descriptive components. An experimental and control group design was used. The study was carried out in 315 first - year medical students at The Faculty of Medicine at Dokuz Eylül University in 2012-2013 academic year. Pretest was administered in January 2013 and after the learning strategies training pretest was carried out. Posttest was administered in May 2013. For data collection, a personal information, Metacognitive Awareness Scala and Learning Strategies Scala were used in this study. Data were analyzed after the validity and reliability analysis were conducted for both scales.Results: Experimental group was composed of 84 students who responded pre and post test and participated in training. Control group was composed of 124 students who responded posttest and didn't participate in training. As a result of study, it had been found that there significant difference in learning strategies of students in terms of their gender. According to the results, the analysis found no significant difference between experimental and control groups. A weak and positive correlation was found between metacognitive awareness and iteration strategies. Year-end grade there is no correlation between learning strategies that they have used when analyzed by checking the effect of training.Conclusion: More long term learning strategies training course can be helpful for students' academic succes. In order to see the changes that occured over the years may be useful in studies comparing freshman with older students.Keywords: learning strategies, learning strategies training, medical education, academic achievement.
Collections