Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi acil servis birimi`ne başvuran hastaların tanı, takip ve tedavi işlemlerinin sağlıkta kalite standartlarına göre değerlendirilmesi: Geriatrik hasta grubu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Introduction: Healthcare system is a surrogate of the countries level of development. Emer-gency departments are due to provide nonstop healthcare by different professionals and this is the challenge against the standartisation. We aim to provide geriatric patient group a high qua-lity emergency care by the scope of Turkish Ministry of Health Guide 'version5'.Material and method: The prospective study was conducted in Dokuz Eylül University hos-pital department of Emergency Medicine in a period of 01.12.2015 – 01.01.2016. The geriatric age group was taken to the study. They were due to complete a questionnare containing five questions which was created under the scope of Likertscale.Results: The questionnare was completed by 400 patients over 658 attendents (%60,7). The gender was 210 male (52,5). The patients were highly stayed in their own flats and mainly had primary school education. The statiscally significant correlation was found in education group in the question of 'according to you, was the waiting time for the test long' , the group having primary school education found it long.Conclusion: Considering the patient group mainly having primary school education ¬that ad-mitted to the emergency department, the explanation of the emergency department flow gains importance. In this way patients can contribute to their treatment and carry on their treatment after the emergency department discharge.KeyWords: Emergency department, Healthcare quality, Geriatric patients Giriş ve Amaç: Sağlık hizmetlerinin düzeyi, ülkelerin gelişmişlik düzeyinin de bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Acil sağlık hizmetlerinin her gün yirmi dört saat hizmet vermek zorunluluğunda olması nedeniyle , aynı hizmetin farklı kişiler tarafından verilmesi standardizasyondaki en önemli güçlüklerdendir. Bu çalışmada amacımız sağlıkta kalite geliş-tirme ve akreditasyon kuralları ışığında ve SKS Versiyon 5 temel alarak geriatrik yaş grubun-daki hastaların başvurdukları sağlık kurumlarındaki acil servislerde kaliteli ve etkin sağlık hizmeti almasını sağlamaktır.Gereç ve Yöntem : Araştırmanın Tipi: Çalışmamız tanımlayıcı, kesitsel toplam on yedi soru ve üç bölümden oluşan bir anket çalışmasıdır. Birinci bölümde hastanın tedavi ve takip işlemleri, ikinci bölümde mevcut hastalıkları ve acil servise geliş şikâyetleri ve üçüncü bölümde demografik özellikleri sorgulanacaktır. Bu çalışma yapılırken, belirtilen değişkenleri içeren bir örnek bulunamadığı için anket formu, araştırmacılar tarafından Likert anket ölçeği göz önüne alınarak `kesinlikle katılıyorum`, `katılıyorum`, `kararsızım`, `katılmıyorum`, `kesinlikle katılmıyorum` şeklinde belirtilen 5'li dereceleme ölçeğinde düzenlenmiştir. Anket formundaki sorular literatür ve başka araştırmacıların yaptığı çalışmalara dayanarak hazırlan-mıştır.Araştırmanın Yeri ve Zamanı: Araştırma Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi acil ser-visine başvuran 65 yaş ve üstü hastalara yapılmıştır. Araştırma 1 Aralık 2015-1 Ocak 2016 tarihlerinde yapılmıştır. Bulgular: Acil servisine başvuran 658 hastanın 400 tanesine anket uygulanmış-tır(%60,7).Bu hastaların 210 erkek (%52,5), 190 kadın (47,5) olarak bulundu. Çalışmamıza alınan bireyler yaşadıkları yer açısından incelendiğinde ise ağırlıklı olarak kendi evinde ikamet ettiği görüldü.Bu hastaların yaşadığı yere göre değerlendirildiğinde acil servis içindeki işleyiş akışı için verdiği cevaplar ise istatistiksel olarak anlamlı fark saptanamamıştır. Hastaların eğitim durumları incelenmiş ve ağırlıklı olarak ilköğretim grubuna (ilkokul-ortaokul) dahil oldukları görülmüştür. Eğitim durumlarına göre hastaların acil servis içindeki işleyiş akışı için verdiği cevaplar ise istatistiksel olarak tek anlamlı farklılık `Sizce yapılan tetkikler için bekleme süresi uzun muydu?` sorusunda saptanmıştır. Bu farklılık ise Benforrini istatiksel düzeltmesi uygulanarak hangi eğitim düzeyinde farklılık olduğu araştırılmış ve ilköğretim düzeyinde farklılık saptanmıştır.Tartışma: Acil servise başvuran hastaların ağırlıklı olarak ilköğretim düzeyinde eğitim durumunda olduğu göz önüne alınarak, acil servis içindeki iş akışının hastalara anlatılması hastaların tedavilerine katılımını ve tedavinin acil servis sonrasında devamına etkin olarak katılımını sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Acil servis, sağlıkta kalite, geriatrik hastalar
Collections