dc.description.abstract | 51 BÖLÜM III ÖZET, SONUÇ VE ÖNERİLER Bu bölümde, araştırmanın özeti, elde edilen genel so nuçlara göre esas probleme çözüm getirebilecek öneriler üzerinde durulacaktır. özeib Bu araştırma, kalıp hazırlama teknikleri öğretiminde kullanılmak üzere öğretim yaprakları, tepegöz materyali ge liştirmek ve geliştirilen bu araçların öğrenci başarısını ne ölçüde etkilediğini ortaya koymak amacıyla gerçekleşti rilmiştir. Araştırmada, aşağıda belirtilen sorulara ne de rece ulaşıldığı tesbit edilmeye çalışılmıştır. 1- Geliştirilen araç-gereç takımı kullanılarak yapı lan kalıp hazırlama teknikleri öğretimiyle, geleneksel yön tem uygulanarak yapılan kalıp hazırlama teknikleri öğreti minin etkinliği arasında öğrenci başarısı yönünden bir fark lılık var mıdır? 2- Araç-gereç uygulanarak yapılan kalıp hazırlama teknikleri dersi ile, geleneksel yöntem uygulanarak yapı lan kalıp hazırlama teknikleri dersinin, bilgi-kavrama-uy- gulama ile ilgili hedeflerine ulaşılma derecesi nedir? Bu araştırmanın evrenini, 1985-1986 öğretim yılında, tfız Sanat Eğitimi Yüksek Okulu, Giyim Bölümü, I. sınıfında52 okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Evren gurubunun yarısı (21 kişi) deney gurubu, diğer yarısı (21 kişi) kontrol gu rubu olarak seçilmiştir. Evrenin homojen bir yapı oluşturmasını sağlamak için, öğrencilerin Ü.S.Y.M. sınavı puanlarının ortalamaları alın mıştır. Gurupların ortalamaları arasında önemli bir fark Olmadığı görülmüş ve evrenin homojen bir yapı oluşturduğu kabul edilmiştir. Araştırma iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada, Kalıp Hazırlama Teknikleri Programının I. sınıf II. yarı yılında yer alan bluz ünitesinin Öğretiminde kullanılmak üzere, öğretim yaprakları (bilgi-işlem-ödev yaprakları) ve tepegöz materyalleri hazırlanmıştır. Hazırlanan bu araç lar deney gurubuna uygulanmış, kontrol gurubuna ise aynı ünite araç-gereç kullanılmadan uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, deney gurubuna uygu lanan öğretim yaprakları ve tepegöz materyallerini değer lendirmek üzere değerlendirme formu verilmiş, öğrencile rin bluz öğretiminde kullanılan araçlarla ilgili görüşle ri alınmıştır. Ayrıca ders araçlarının öğrenci başarısını ne derece etkilediğini tesbit etmek için, deney ve kontrol guruplarına 50 soruluk çoktan seçmeli test uygulanmıştır. Araştırmada öğretim yöntemi bağımsız değişkeni, gu rupların kalıp hazırlama teknikleri dersi başarı ortalama ları bağımlı değişkeni, guruplar arasındaki Ü.S.Y.M. sınav53 puanları farkı ise kontrol değişkenini oluşturmuştur. Test ten elde edilen sonuçlar, gurupların genel başarılarını ve bilgi-kavrama -uygulama açısından guruplar arasındaki farkı tesbit etmek amacıyla t testi ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, 1- Deney gurubuna uygulanan öğretim yaprakları öğren ciler tarafından %75, tepegöz materyalleri ise %74 yeter li bulunmuştur. 2- Gurupların genel başarılarını tesbit etmek için uygulanan testin t testi ile 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmesi sonucu, t hesap (2,9224863)>t tablo (2,02) bulun muştur. Gurupların ortalamaları arasında araç-gereç uygu lanan gurubun lehine fark olduğu görülmüştür. 3- Gurupların testteki bilgi-kavrama-uygulama düze yindeki sorulardan aldıkları puanlar t testi ile test edil diğinde aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. a) Bilgi düzeyindeki sorulardan gurupların aldıkları puanların ortalamaları test edildiğinde, t hesap (2,05)> t tablo (2,048) bulunmuştur. Sonuç 0,05 düzeyinde manidar dır. Deney gurubu, diğer guruba göre daha başarılı olmuş tur. b) Kavrama düzeyindeki soruların test edilmesinde, t hesap (0,0920573)<t tablo (2,030) bulunmuştur. Sonuç ma nidar değildir.54 c) Uygulama düzeyindeki sorulardan gurupların aldık ları puanların ortalamalarının test edilmesi sonucunda/ t hesap (2,04) > t tablo (2,038) bulunmuştur. Sonuç, 0,05 düzeyinde manidardır. testten elde edilen bulgulara göre, öğretim yaprak ları ve tepegöz materyalleri uygulanan gurubun genel başa- rısının, diğer guruba göre daha fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca, ders aracı kullanmanın, öğrencilerin bilgi ve uy gulama düzeyindeki başarılarını olumlu yönde etkilediği, kavrama düzeyindeki başarılarına fazla etkisi olmadığı söy lenebilir. Sonuç Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre 1- Geliştirilen araç-gereç takımı kullanılarak yapı lan kalıp hazırlama teknikleri Öğretimiyle, geleneksel yön tem uygulanarak yapılan kalıp hazırlama teknikleri öğreti minin etkinliği arasında öğrenci başarısı yönünden farklı lık görülmüştür Ders aracı kullanılan guruptaki öğrenci başarısı, diğer guruba göre daha yüksektir. 2- Araç-gereç uygulanarak yapılan kalıp hazırlama teknikleri dersi ile, geleneksel yöntem uygulanarak yapı lan kalıp hazırlama teknikleri dersinin, bilgi, kavrama ve uygulama ile ilgili hedeflerine ulaşılma derecesi test | |