Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Giyim Eğitimi Bölümü `giyim teknikleri ve üretimi` dersinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Aydın, Semiha | |
dc.contributor.author | Kuru, Songül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:05:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:05:12Z | |
dc.date.submitted | 1987 | |
dc.date.issued | 2021-02-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/577153 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada `Giyim Teknikleri ve Üretimi` dersi öğ retim programı ele alınarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Veri toplamada kullanılan başarı testi, iş ölçeği ve anket araştırmacı tarafından hazırlanmış ve geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Giyim Endüstrisi ve Giyim Eğiti mi Bölümü 19 85-1986 öğretim yılında bu dersi alan 2. sınıf öğrencileri oluşturmakta ve evrende toplam 134 öğrenci bu lunmaktadır. Ana problemin çözümünde alt problemler dikkate alınarak aşağıda belirtilen sorulara cevaplar aranmıştır. Araştırmanın alt problemleri şu sırayla ele alınmış tır. r 1. `Giyim Teknikleri ve Üretimi` dersi öğretim prog ramının bilişsel düzeydeki hedeflerine ulaşma derecesi ne dir? 2. `Giyim Teknikleri ve Üretimi` dersi farklı öğret menler tarafından okutulduğu zaman öğrencilerin bilişsel hedeflere ulaşma dereceleri farklı mıdır? 3. `Giyim Teknikleri ve Üretimi` dersi öğretim prog ramının psikomotor düzeydeki hedeflerine ulaşma derecesi nedir? 5859 4. `Giyim Teknikleri ve Üretimi` dersi farklx öğret menler tarafından okutulduğu zaman öğrencilerin psikomotor hedeflere ulaşma dereceleri farklı mıdır? 5. öğrencilerin `Giyim Teknikleri ve üretimi` dersi nin duyuşsal düzeydeki özelliklerini benimseme dereceleri nedir? Elde edilen araştırma bulguları özetle aşağıda veril miştir. 1. Bilişsel hedeflerle ilgili öğrenme düzeyi yüzde 56,40 olarak bulunmuş ve bu sonuca göre öğrencilerde belli miktarda öğrenmenin gerçekleştiği, programın etkililiğine kanıt sayılabilecek yeterli öğrenmenin olmadığı görülmüş tür. 2. Farklı öğretmenlerin okuttuğu gruplardaki öğrenci lerin bilişsel düzeydeki başarıları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. 3. Psikomotor hedeflerle ilgili öğrenme düzeyi yüzde 79,66 olarak bulunmuştur. Bu sonuca göre programın etkili liğine kanıt sayılabilecek yeterli öğrenmenin gerçekleşmiş olduğu ancak, bu düzeyin ölçüt başarı düzeyi olan yüzde 90' m altında olduğu görülmüştür. 4. Farklı öğretmenlerin okuttuğu gruplardaki öğrenci lerin psikomotor düzeydeki başarıları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Gruplar arasında anlamlı bir fark olmakla60 birlikte üst düzeyde başarı yalnızca A şubesi 1. grubu oku tan öğretmenin sınıfında görülmüştür. 5. Duyuşsal düzeydeki hedeflerle ilgili özelliklerin öğrencilerin çoğunluğu tarafından benimsendiği görülmüştür. `Giyim Teknikleri ve üretimi` dersini 2. sınıfta ta mamlayan öğrencilerin, öğretim programındaki hedeflerle sı nırlı olarak, bilişsel hedeflere göre başarılı olmadıkları, psikomotor hedeflere göre yeterli derecede başarılı olduk ları, ancak tam öğrenme düzeyine gelemedikleri anlaşılmak tadır. Sonuç olarak, `Giyim Teknikleri ve Üretimi` dersi 2. sınıf öğretim programının etkili hale getirilmesi gerektiği söylenebilir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Giyim Eğitimi Bölümü `giyim teknikleri ve üretimi` dersinin değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-16 | |
dc.contributor.department | Giyim Endüstrisi ve Giyim Sanatları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Course evaluation | |
dc.subject.ytm | Clothing techniques and production lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 1016 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 1016 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |