Show simple item record

dc.contributor.advisorİsbir, Eyyup Günay
dc.contributor.authorSari, Mevlüt
dc.date.accessioned2021-05-05T09:04:58Z
dc.date.available2021-05-05T09:04:58Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2021-03-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/577087
dc.description.abstract105 ü Z E î Eğitim yönetimi; eğitim alanına ilişkin -politika, karar ve amaçların gerçekleştirilmesiyle ilgili bir sü - reçtir. Kurulan eğitim teşkilatlar:uraönceden `belirlenen amaçlar doğrultusunda yöneten/ eğitim yöneticileridir. Eğitim günümüzün en pahalı yatırımlarından biri- dir ve istenen verimin sağlanabilmesi bu alanda yapılan yönetim faaliyetlerine bağlıdır. Sınama- yanılmalarla yürütülmeye çalışılan yöneticilik faaliyetlerinde okul müdürlerinin kendilerini hissettikleri yeterliklerini tesbit etmek ve yetersiz oldukları alanları tesbit ederek yeni yetiştirme modelleri ortaya koyma araştırmamızın özünü teşkil etmektedir. Bu araştırma ilk, orta ve lise müdürlerinin hisset tikleri yeterliklerin karşılaştırması daha önce yapılan benzer araştırmalardan ayrı bir özellik göstermektedir. Eğitim yöneticiliğinin uzmanlık alanı gerektirdi ğini daha iyi ortaya koymak ve yetkililere ışık tutacak öneriler getireceği için oldukça önemlidir. Araştırmanın amacı belirlenen alt problemlere ce - vap aramaktır ve bu alt problemler şöyle tesbit edilmiş tir i 1- Okul yöneticilerinin nitelik ve nicelik özellik leri nelerdir '* 2- Okul yöneticileri yönetim hizmetlerini ne dere ce yerine getirebilmekte dir ? 3- Yönetim hizmetlerinin yerine getirilmesinde okul yöneticileri arasında manidar bir farklı - lık var mıdır? (ilk orta lise müdürleri) Araştırma için hazırlanan anket geçerli ve güveni lir, okul müdürlerinin cevapları doğru ve samimi, kaynak lardan elde edilen bilgiler geçerli güvenilir ve yeterli kabul edilmiştir.106 Yapılan araştırma ilk orta ve lise müdürlerinin yönetim hizmetleri alanındaki yeterliklerine ilişkin gö - rüşleri ile sınırlı tutulmuştur. Yer Ankara îli olarak belirlenmiştir. Çalışmada geçen terimlerin tanımları tanım lamalar `bölümünde literatür taraması ve konu ile ilgili araştırmalarda II. bölümde yer verilmiştir. Survey türde yapılan bu araştırmada 1986-1987 Öğ retim yılı Millî Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı 'na bağ lı resmî ilkoku/o.o.,liselerde çalışan okul müdürleri ev reni teşkil etmektedir. Liselerin tamamen, orta okul Ve ilk okullarda seçilen okul müdürlerine hazırlanan anket uygu lanmıştır. Gerekli istatistik! işlemler yapıldıktan sonra tablolar ve yorumlar ba Ünde `bulgular ve yorum'` bölümünde açıkça verilmiştir. Buna göre okul yöneticilerinin büyük çoğunluğunun erkek ve 31-50 yaşları arasında olduğu söylenebilir. İlk okul müdürlerinin çoğu, ilköğretmen okulu, ortaokul md.nin üç yıllık Sğt. Enstitüsü, lise müdürlerinin 4 yıllık fa külte veya Yüksek okul çıkışlıdır. İlkokul müdürlerinin mesleki kıdemi bulunmakta, ve yöneticilik mesleğindeki n tecrübeleri çoğunun yeridir. Ortaokul ve lise müdürleri düzenlenen hizmet iç i eğitim kurslarına daha çok katılmış lardır. Yöneticilik mesleğini kendi çabalarıyla, sınama- yanılmalarla ve müdür yardımcılıkları sırasında öğrenmiş lerdir. Okul müdürleri ankette belirtilen görev alanların da orta derecede yeterli olduğu, aynı zamanda lise müdür lerinin diğer müdürlerden daha yeterli olduğu ve bunu ortaokul ve ilkö. müdürlerinin takip ettiği yapılan araş tırma sonunda bulunmuştur. Okul müdürlerinin görev alanlarındaki yeterlikle - rini arttırmak, onlara sağlanacak eğitim faaliyetleriyle mümkündür. Araştırma sonuçları ve önerilerden yetkililer ha berdar edilerek gerekli tedbirler alınmasına: çalışılmalıdır.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi ve yeterlikleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-17
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid3273
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid3273
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess