Okul radyosu programlarının değerlendirilmesi (Ankara İl`inde yapılan bir araştırma)
dc.contributor.advisor | Akkutay, Ülker | |
dc.contributor.author | Dilaver, H.Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:04:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:04:54Z | |
dc.date.submitted | 1987 | |
dc.date.issued | 2021-03-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/577068 | |
dc.description.abstract | BÖLÜM IV ÖZET SONUÇ VE TEKLİFLER ÖZET: Radyonun en önemli görevlerinden biride yaptığı eğitim yayınlarıyla kitlelerin eğitimine katkıda bulunmaktır. Okul Radyosu programları da îlk ve Ortaokullarda okuyan öğrencilerin derslerine katkıda bulunması, o- kulda öğrendiklerinin pekiştirilmesini sağlaması iğin hazırlanıp yayınlan maktadır. Amaç: Araştırmanın temel amacı, Okul Radyosu programlarının değerlendirilmesine ait öğretmen ve öğrenci görüşlerini tesbit ederek konu ile ilgili birimlere Öğretmen ve öğrencilere öneriler getirmektir. Bu temel amaç doğrultusunda şu sorulara cevap aranmıştır. 1. Yayınlanan programlar öğrenciler ve öğretmenler tarafından ye terince dinlenmekte midir? a) Dinlenme sıklığı, b) Dinlenilme ve dinlenilmeme sebebi. 2. Programlar yeterli:- midir?-. a) Muhteva, b) Takdir^ (Sunuluş Şekli) c) Süre, d) Dil, e) Yayın saati. 3» Programlar` yeterince etkili olmakta mıdır? 4. Bu programların dinlenilmesi üzerinde idareci, öğretmen ve veli yeterince etkili olmakta mıdır? 5. TRT-ERTEM ile Okullar arasındaki işbirliği yeterince yapılmaktadır? 6« Programlar başka hangi vasıtalarla öğrenciye sunulmalıdır? 7. Programlan daha etkin ve. verimli hale getirmek için neler yapıl malıdır? Bu araştırma Okul Radyosu programlarının mevcut yeterlilik, etkinlik ve dinlenilme durumu ile karşılaşılan güçlükleri ortaya koyacağı, ha zırlanan programların daha etkili hale getirilmesi için alınması gereklitedbirleri belirleyeceği için oldukça önemlidir. 87 Okul Radyosu programlarından Yurtdışı Okul Radyosu ile yabancı dil yayınları araştırma kapsamı dışında bırakılmıştır. Yapılan araştırmada özel anlam ifade eden terimlerin tanımlara da ilgili bölümde yer almıştır. Araştırmajl9a$-1987 öğretim yılında Ankara ili ilkokullarının 4 ve 5, sınıflarında okuyan öğrencilerle bunların öğretmenlerini kapsamaktadır. Alanını ise Ankara iline bağlı 4 ilçede bulunan 12 ilkokulun 4 ve 5» sınıflarında okuyan ve tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen İOOO öğrenci ve 60 öğretmen meydana getirmektedir. Bu ilçeler Ekonomik, sosyal, kültürel ve ulaşım şartları dikkate alınarak yapılan sınıflamaya göre ve kur'a yoluyla Yenimahalle Sincan, Çubuk ve Güdül olarak belirlenmiştir. Konu ile ilgili kaynak taraması ve PRTEM çalışmalarının incelenme si sonucu geliştirilen ön uygulama ve uzman görüşleri sonunda son şeklini alan anketler, Bakanlığın iznini mütakip ilçe Milli Eğitim Müdürlerinin yar dımıyla tesbit edilen öğretmen ve öğrencilere uygulanmıştır. 6 Nisan-20 Nisan 1087 tarihleri arasında uygulanan anketler gerekli inceleme ve kodlamalardan sonra cevapları aranan sorulara göre bilgisayarda gerekli istatiki işlemleri yapılmıştır. Ancak x değerlerinin hesaplamalarında gözlerdeki `O` olan değerler olduğu gibi kabul edildiğinden gruplar en anlamlı şekilde birleştirilerek x di tır. 2 x değerleri hesap makinası yardımıyla araştırmacı tarafından hesaplanmış- Bulgular ve yorum bölümünde de ilgili tablolar bulgular ve yorumları verilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir 1. Öğretmen ve öğrenciler okul radyosu programlarını yeterince dinlemektedirler ve bu programlan değerlendirebilecek niteliklere sahiptirler. Ancak, Okul Radyosu programları sınıfta yeterince dinlenilmemekte ve evde dinlenen programlar üzerinde.ise çok fazla konuşulmamaktadır.2. Öğretmen ve öğrenciler, okul radyosu programlarının faydasına inanmakta, okullardaki dersleri destekleyici ve zenginleştirici bulmaktadırlar. 3. Okul radyosunda yayınlanan bütün programlar her yönüyle öğretmen ve' 'öğrenciler tarafından (Konusu, Anlatma şekli, Dili, Seresi ve Yayın saati) `Oldukça` yeterli bulunmaktadır, (En çok beğendikleri programlar Dilimiz-Türkçemiz olup, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi programlarına daha gazla ağırlık verilmesini, okul dışın da bulundukları saatlerde yayınlanmasını istemektedirler.) 4. Öğretmenle^, öğrencilerini programları dinlemeleri için anne-babalarından daha fazla uyarırken, °kul müdürleri bu konuyla yeterince ilgilenmemektedir. 5. Okul radyosu programlarının etkinliğinin arttırılması için gerek li olan kurumlar arası iletişim sağlanamamaktadır, 6. Öğrenciler hazırlanan programların Radyodan başka televizyon aracılığıyla -da yayınlanmasını istemektedirler. 7. Öğretmen ve öğrenciler hazırlanan, programların daha faydalı hale getirilmesi iğin; birleştirilmiş sınıfların, yeni gelişmelerin göz önüne alınması gerektiğini belirtmekte ve farklı kanallar da yayınlanmasını, okul radyosu takvimlerinin, bültenlerin öğretim yılı başında kendilerine ulaştırılmasını istemektedirler. Öğrenciler ayrıca ders konularına ağırlık verilmesini ve yaz ayların da da yayınlanmasını istemektedirler. Okul radyosu programlarının etkililiğini arttırılması için gereken tedbirler, teklifler bölümünde verilmektedir. Öğrenci öğretmen ve yetkililer bu tekliflerden haberdar edilerek daha başarılı programlar hazırlanması ve Öğrencilerin yeterince faydalanmalarının sağlanması yoluna ğidilmelidir. | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Okul radyosu programlarının değerlendirilmesi (Ankara İl`inde yapılan bir araştırma) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-17 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 3300 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 3300 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |