Show simple item record

dc.contributor.advisorİsbir, Eyüp
dc.contributor.authorÖztunali, Güner
dc.date.accessioned2021-05-05T09:04:51Z
dc.date.available2021-05-05T09:04:51Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2021-03-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/577054
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı ilkokullarda özel alt sınıflarda beden eğitimi öğretmeni olmadan uygulanan beden eğitimi derslerinin değer lendirilmesidir. Araştırma sonuçlarının ilkokullardaki beden eğitimi uygulamasının mevcut durum hakkında bilgi vermesi ve uygulamaların daha verimli kılınmasında gerekli önlemlerin alınabilmesi yönünden yararlı olabileceği umulmaktadır. İlkokullarda eğitilebilir geri zekalı öğrenciler için açılan özel alt sınıflarda beden eğitimi derslerinin önemsemeden, beden eği timi bilgisi olmayanlarca uygulanmasının değerlendirilmesini amaçla-c yan araştırmanın bölümlerinde tanımlar, önem, nedenler, özellikler ve uygulama programları yer almaktadır. Unutmamak gerekir ki; beden eğitimi herşeyden önce bir sağlık koruma alanıdır, özellikle de eğitilebilir geri zekalı çocuklar üze rindeki etkisi çok daha fazla önem taşımaktadır. Küçük çocuklarda hareket ihtiyacı çok daha belirgindir. Bu dö nemde çocuğun beden eğitimi çalışmaları çok bilinçli olması gerekir. Çünkü çocuklardaki kaslar yeterince güçlü değildir. Bu nedenle çocuk ları ağır ve zorlayıcı hareketlerden korumak gerekir. Sağlıklı ve bi linçli uygulanan beden eğitimi çalışmaları; özellikle de eğitilebilir geri zekalı çocuklarda fizik ve duygusal yeteneklerini, hem de yara tıcı gücünü geliştirir. ty iis Bu konuda yapmış olduğum araştırmam 3 bolümden oluşmuştur. Birinci bölümde Beden Eğitimi -oyunun tanımları, önlemleri, amaçlan ve özürlü çocuklarda beden eğitiminin önemi ele alınmıştır. İkinci bölümde eğitilebilir geri zekalı çocukların özellikleri, oluş sebepleri ve beden eğitimi ile eğitimleri konularına yer veril miştir. Üçüncü bölümde ise ilkokullarda özel alt sınıf öğrencilerine uygulanan beden eğitimi -oyunun özellikleri, normal beden eğitimi- oyunun uygulamaları ve ritm konuları üzerinde durulmuştur. Araştırma sonucunda eğitilebilir geri zekalı çocukları tanıyan ilkokullarda görev alacak beden eğitimi öğretmenlerinin mevcut durum hakkında bilgi edinmeleri ve uygulamaların daha verimli kılınmasında alınacak önlemlerin saptanmasına yardımcı olunmak istenmiştir. Zira beden eğitimi yalnız vücut sağlığı açısından değil, çevre ile sosyal ilişkilerin daha iyi gelişmesine de yardımcı olur. Aynı zamanda genel eğitimin bir eklentisi olarak toplumun bilgi birikimi nin yanısıra, gelenek ve göreneklerini, kültür ve değer yargılarım yayma işlevini de üstlenir. Ayrıca çocuğun doğuştan getirdiğini daha bilimsel bir biçimde ileriye götürmek, eğitim sistemi içinde çocuğun biyolojik görünUmünü düzeltici yönde etkileyen hareketlerle beden eğitimi önemli bir vasıta olur. Eğitilebilir geri zekalı çocuklarında diğer çocuklar gibi ihti yaçları vardır. Dikkatli bir çalışma sonucu onları topluma kazandıra biliriz. En önemli yol onlara acımak değil, onları olduğu gibi kabul lenmek ve eğitimleri için aile-eğitimci işbirliği ile çaba göstermek tir.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul çağındaki eğitilebilir geri zekalı çocuklarda beden eğitimi-oyun uygulaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-17
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid3316
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid3316
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess