dc.description.abstract | 77 dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumları arasındaki ilişkiler manidar bulunmuştur. Sonuç : Bu araştırma ile öğrencilerin matematik dersine ça lışmaya, öğretmenlerine ve programına ilişkin tutumlarının olumlu olmadığı, ancak ailelerinin matematik dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumlarının olumlu olduğu ortaya konulmuştur. Matematik dersine, çalışmaya, öğretenlerine ve prog rama ilişkin tutumları büsbütün olumsuz olarak değerlendiri lemez. Çünkü olumlu tutuma sahip olan öğrencilerin sayısı da az değildir. Eğer amaç, bütün öğrencilerin veyahut çoğunlu ğun tutumlarını olumlu kılmaksa o zaman bazı düzenlemelere ihtiyaç vardır. Yüksek ve orta so syo -ekonomik boyutlardaki öğrencile rin tutumları, düşük so syo -ekonomik boyuttaki öğrencilerin tutumlarından daha olumludur. Bu durumda, tecrübeli öğretmen lerin merkezi okullarda yer almalarından kaynaklanmış olabi lir. öneriler : 1. öğrencilerin matematik dersini sevmelerini ve mate matik öğretimine olumlu katkılarda bulunmalarını sağlamak için, matematik programlarında, öğrenciye kazandırılacak bilgi76 olduğu anlaşılmıştır ( Tablo 17). Bu durum, sosyo-ekonomik konumu düşük olan okulların eğitim seviyesinin de pek yüksek olmadığını, öğretmenlerin değerlendirmelerinin toleranslı olduğu, az bir çalışmanın öğrenciyi başarılı kıldığı şeklinde yorumlandı. Her bir sosyo-ekonomik boyuttaki kız ve erkek öğren cilerin başarıları arasında manidar bir farklılık görülme miştir (Tablo 16). Her sosyo-ekonomik durumdaki kız ve er keklerin başarı seviyeleri aynıdır. Sosyo-ekonomik yönden, öğrencilerin başarıları ile tutumları arasındaki korelasyonlara gelince, her bir sosyo ekonomik durumda başarı ile tutumlar arasında manidar bir ilişki vardır. Başarı ile matematik dersine çalışmaya ilişkin tutum lar arasında sadece sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sa hip olan öğrenciler açısında manidar bir ilişki vardır. Başarı notları ile matematik öğretmenlerine ilişkin tutumlar arasındaki ilişki, hiçbir sosyo-ekonomik seviyede manidar görülmemiştir. Sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sahip olan öğren cilerin başarıları ile matematik programına ilişkin tutumla rı arasındaki ilişki manidar bulunmuştur. Sosyo-ekonomik yönden yüksek ve düşük seviyeye sahip olan öğrencilerin başarıları ile ailelerinin matematik77 dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumları arasındaki ilişkiler manidar bulunmuştur. Sonuç : Bu araştırma ile öğrencilerin matematik dersine ça lışmaya, öğretmenlerine ve programına ilişkin tutumlarının olumlu olmadığı, ancak ailelerinin matematik dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumlarının olumlu olduğu ortaya konulmuştur. Matematik dersine, çalışmaya, öğretenlerine ve prog rama ilişkin tutumları büsbütün olumsuz olarak değerlendiri lemez. Çünkü olumlu tutuma sahip olan öğrencilerin sayısı da az değildir. Eğer amaç, bütün öğrencilerin veyahut çoğunlu ğun tutumlarını olumlu kılmaksa o zaman bazı düzenlemelere ihtiyaç vardır. Yüksek ve orta so syo -ekonomik boyutlardaki öğrencile rin tutumları, düşük so syo -ekonomik boyuttaki öğrencilerin tutumlarından daha olumludur. Bu durumda, tecrübeli öğretmen lerin merkezi okullarda yer almalarından kaynaklanmış olabi lir. öneriler : 1. öğrencilerin matematik dersini sevmelerini ve mate matik öğretimine olumlu katkılarda bulunmalarını sağlamak için, matematik programlarında, öğrenciye kazandırılacak bilgi76 olduğu anlaşılmıştır ( Tablo 17). Bu durum, sosyo-ekonomik konumu düşük olan okulların eğitim seviyesinin de pek yüksek olmadığını, öğretmenlerin değerlendirmelerinin toleranslı olduğu, az bir çalışmanın öğrenciyi başarılı kıldığı şeklinde yorumlandı. Her bir sosyo-ekonomik boyuttaki kız ve erkek öğren cilerin başarıları arasında manidar bir farklılık görülme miştir (Tablo 16). Her sosyo-ekonomik durumdaki kız ve er keklerin başarı seviyeleri aynıdır. Sosyo-ekonomik yönden, öğrencilerin başarıları ile tutumları arasındaki korelasyonlara gelince, her bir sosyo ekonomik durumda başarı ile tutumlar arasında manidar bir ilişki vardır. Başarı ile matematik dersine çalışmaya ilişkin tutum lar arasında sadece sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sa hip olan öğrenciler açısında manidar bir ilişki vardır. Başarı notları ile matematik öğretmenlerine ilişkin tutumlar arasındaki ilişki, hiçbir sosyo-ekonomik seviyede manidar görülmemiştir. Sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sahip olan öğren cilerin başarıları ile matematik programına ilişkin tutumla rı arasındaki ilişki manidar bulunmuştur. Sosyo-ekonomik yönden yüksek ve düşük seviyeye sahip olan öğrencilerin başarıları ile ailelerinin matematik77 dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumları arasındaki ilişkiler manidar bulunmuştur. Sonuç : Bu araştırma ile öğrencilerin matematik dersine ça lışmaya, öğretmenlerine ve programına ilişkin tutumlarının olumlu olmadığı, ancak ailelerinin matematik dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumlarının olumlu olduğu ortaya konulmuştur. Matematik dersine, çalışmaya, öğretenlerine ve prog rama ilişkin tutumları büsbütün olumsuz olarak değerlendiri lemez. Çünkü olumlu tutuma sahip olan öğrencilerin sayısı da az değildir. Eğer amaç, bütün öğrencilerin veyahut çoğunlu ğun tutumlarını olumlu kılmaksa o zaman bazı düzenlemelere ihtiyaç vardır. Yüksek ve orta so syo -ekonomik boyutlardaki öğrencile rin tutumları, düşük so syo -ekonomik boyuttaki öğrencilerin tutumlarından daha olumludur. Bu durumda, tecrübeli öğretmen lerin merkezi okullarda yer almalarından kaynaklanmış olabi lir. öneriler : 1. öğrencilerin matematik dersini sevmelerini ve mate matik öğretimine olumlu katkılarda bulunmalarını sağlamak için, matematik programlarında, öğrenciye kazandırılacak bilgi76 olduğu anlaşılmıştır ( Tablo 17). Bu durum, sosyo-ekonomik konumu düşük olan okulların eğitim seviyesinin de pek yüksek olmadığını, öğretmenlerin değerlendirmelerinin toleranslı olduğu, az bir çalışmanın öğrenciyi başarılı kıldığı şeklinde yorumlandı. Her bir sosyo-ekonomik boyuttaki kız ve erkek öğren cilerin başarıları arasında manidar bir farklılık görülme miştir (Tablo 16). Her sosyo-ekonomik durumdaki kız ve er keklerin başarı seviyeleri aynıdır. Sosyo-ekonomik yönden, öğrencilerin başarıları ile tutumları arasındaki korelasyonlara gelince, her bir sosyo ekonomik durumda başarı ile tutumlar arasında manidar bir ilişki vardır. Başarı ile matematik dersine çalışmaya ilişkin tutum lar arasında sadece sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sa hip olan öğrenciler açısında manidar bir ilişki vardır. Başarı notları ile matematik öğretmenlerine ilişkin tutumlar arasındaki ilişki, hiçbir sosyo-ekonomik seviyede manidar görülmemiştir. Sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sahip olan öğren cilerin başarıları ile matematik programına ilişkin tutumla rı arasındaki ilişki manidar bulunmuştur. Sosyo-ekonomik yönden yüksek ve düşük seviyeye sahip olan öğrencilerin başarıları ile ailelerinin matematik77 dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumları arasındaki ilişkiler manidar bulunmuştur. Sonuç : Bu araştırma ile öğrencilerin matematik dersine ça lışmaya, öğretmenlerine ve programına ilişkin tutumlarının olumlu olmadığı, ancak ailelerinin matematik dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumlarının olumlu olduğu ortaya konulmuştur. Matematik dersine, çalışmaya, öğretenlerine ve prog rama ilişkin tutumları büsbütün olumsuz olarak değerlendiri lemez. Çünkü olumlu tutuma sahip olan öğrencilerin sayısı da az değildir. Eğer amaç, bütün öğrencilerin veyahut çoğunlu ğun tutumlarını olumlu kılmaksa o zaman bazı düzenlemelere ihtiyaç vardır. Yüksek ve orta so syo -ekonomik boyutlardaki öğrencile rin tutumları, düşük so syo -ekonomik boyuttaki öğrencilerin tutumlarından daha olumludur. Bu durumda, tecrübeli öğretmen lerin merkezi okullarda yer almalarından kaynaklanmış olabi lir. öneriler : 1. öğrencilerin matematik dersini sevmelerini ve mate matik öğretimine olumlu katkılarda bulunmalarını sağlamak için, matematik programlarında, öğrenciye kazandırılacak bilgi76 olduğu anlaşılmıştır ( Tablo 17). Bu durum, sosyo-ekonomik konumu düşük olan okulların eğitim seviyesinin de pek yüksek olmadığını, öğretmenlerin değerlendirmelerinin toleranslı olduğu, az bir çalışmanın öğrenciyi başarılı kıldığı şeklinde yorumlandı. Her bir sosyo-ekonomik boyuttaki kız ve erkek öğren cilerin başarıları arasında manidar bir farklılık görülme miştir (Tablo 16). Her sosyo-ekonomik durumdaki kız ve er keklerin başarı seviyeleri aynıdır. Sosyo-ekonomik yönden, öğrencilerin başarıları ile tutumları arasındaki korelasyonlara gelince, her bir sosyo ekonomik durumda başarı ile tutumlar arasında manidar bir ilişki vardır. Başarı ile matematik dersine çalışmaya ilişkin tutum lar arasında sadece sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sa hip olan öğrenciler açısında manidar bir ilişki vardır. Başarı notları ile matematik öğretmenlerine ilişkin tutumlar arasındaki ilişki, hiçbir sosyo-ekonomik seviyede manidar görülmemiştir. Sosyo-ekonomik yönden orta seviyeye sahip olan öğren cilerin başarıları ile matematik programına ilişkin tutumla rı arasındaki ilişki manidar bulunmuştur. Sosyo-ekonomik yönden yüksek ve düşük seviyeye sahip olan öğrencilerin başarıları ile ailelerinin matematik77 dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumları arasındaki ilişkiler manidar bulunmuştur. Sonuç : Bu araştırma ile öğrencilerin matematik dersine ça lışmaya, öğretmenlerine ve programına ilişkin tutumlarının olumlu olmadığı, ancak ailelerinin matematik dersindeki başarılarına katkılarını kabullenme yönündeki tutumlarının olumlu olduğu ortaya konulmuştur. Matematik dersine, çalışmaya, öğretenlerine ve prog rama ilişkin tutumları büsbütün olumsuz olarak değerlendiri lemez. Çünkü olumlu tutuma sahip olan öğrencilerin sayısı da az değildir. Eğer amaç, bütün öğrencilerin veyahut çoğunlu ğun tutumlarını olumlu kılmaksa o zaman bazı düzenlemelere ihtiyaç vardır. Yüksek ve orta so syo -ekonomik boyutlardaki öğrencile rin tutumları, düşük so syo -ekonomik boyuttaki öğrencilerin tutumlarından daha olumludur. Bu durumda, tecrübeli öğretmen lerin merkezi okullarda yer almalarından kaynaklanmış olabi lir. öneriler : 1. öğrencilerin matematik dersini sevmelerini ve mate matik öğretimine olumlu katkılarda bulunmalarını sağlamak için, matematik programlarında, öğrenciye kazandırılacak bilgi | |