Show simple item record

dc.contributor.advisorBakırer, Ömür
dc.contributor.authorGel, H.Yücel
dc.date.accessioned2021-05-05T09:04:04Z
dc.date.available2021-05-05T09:04:04Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2021-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/576836
dc.description.abstractÖZET Bu tezde çini diye anılan Kütahya seramiklerinin hammadde durumundan, el sanatı diye tüketiciye sunulduğu ana kadar olan gelişiminin değerlendirmesi yapılarak, üretim akışı içerisinde karşılaşılan olumsuzlukların nedenlerine inilmeye çalışılmış ve Kütahya seramiklerini, geliştirme imkanları eğitim açısından ele alınarak öneriler getirilmiştir. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Kütahya şehri tarihi ve coğrafi yapısı içindeki durumu ile, ikinci bölümde; Kütahya seramiklerinin yüzyıllara göre malzeme ve teknik, form, renk, süsleme açısından gelişimi, üçüncü bölümde; günümüz Kütahya atelyelerinde yapılan seramik üretimi, üretim aşamaları içerisinde ele alınarak sorunlar tespit edilmiştir. Bu sorunlar içeri sinde eğitim eksikliği ön plana çıktığı için konu seramik eğitimi veren kurumlar açısından da irdelenerek, dördüncü bölümde Kütahya seramiklerini özellikle eğitim açısından geliştirmek üzere kısa vadede az masraflı ve uzun vadede çok masraflı çözümler sunulmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY In this thesis, an evaluation for the development of Kütahya ceramics, so called `çini`, is discussed from its raw material state to its presentation to the consumer as handcraft. Problems throughout its production are analyzed, and proposals belonging to its educational development possibilities are brought. The thesis consists of four chapters. Chapter 1 discusses the city of Kütahya from its historical and geographical point of view. Chapter 2 explains Kütahya ceramics concerning the development of its material and technique, its shape, its color and its ornament through out the centuries. Chapter 3 describes its current production problems faced today. Since these problems arise from lack of education, organizations dealing with the teaching of ceramics have been examined. For this reason, Chapter 4 proposes short term solutions with low expense and long term solutions with high expense, concerning the educational development of Kütahya ceramics. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKütahya`da seramik ve çini üretiminin incelenmesi; üretim sorunlarının eğitimle ilişkisi ve geliştirme olanakları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-26
dc.contributor.departmentEl Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish handcrafts
dc.subject.ytmTile art
dc.subject.ytmKütahya
dc.subject.ytmCeramics
dc.identifier.yokid8768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8768
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess