Show simple item record

dc.contributor.advisorÜlküer, Nurper Savaş
dc.contributor.authorÇivi, Münire
dc.date.accessioned2021-05-05T09:04:01Z
dc.date.available2021-05-05T09:04:01Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2021-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/576823
dc.description.abstract- 40 - 8. ÖZET Günden güne artan yiyecek reklamları hem aile bütçesini zorlayan, hem de çocukları gereksiz tüketime iten bir davranıştır. Bu araştırma, reklamların etkilerini araştırmak ve bu etkileri azaltma yolları hakkında önerilerde bulunmak amacıyla planlanmıştır. Araştırma, Ankara ili sınırları içinde bulunan Yenimahalle - Cebeci, Çankaya, Altındağ - Mamak semtlerinde yürütülmüştür. Araştırmada elde edilen veriler, geliştirilen anket formuna bağlı kalınarak deneklerle yüzyüze yapılan mülakatlar sonunda toplanmıştır. Araştırma bitiminde elde edilen bilgilere uygun olarak frekans dağılım tabloları hazırlanmıştır. Bağımsız değişken olarak kullanılan ailenin gelir düzeyi, çocuğun yaşı ve cinsiyeti, araştırma kapsamındaki çocukların televizyonu izleme süreleri, reklamları izleme süreleri, yiyecek reklamlarmdaki yiyeceklerden satın almak istemeleri gibi bilgiler ile karşılaştırı lmıştır. Bu amaçla çapraz tablolar hazırlanmış ve ki-kare önemlilik testi uygulanmıştır. Tablolardan yararlanarak yoruma gidilmiştir.- 41 - Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre çocukların %60.08'i televizyondaki yiyecek reklamlarından etkilenmektedirler. Ayrıca çocukların %55.34'ü televizyon reklamlarını sürekli izlemektedirler. En çok satın alınmak istenen çikolata, gofret, şekerleme gibi yiyeceklerdir (%62.85). Bunun yanısıra kız çocukların reklamlardaki ürünü reklamını beğendiği için satın aldıkları belirlenmiştir. (%32.52). Çocukların istedikleri besin maddelerini genellikle anne satın almaktadır (%41.90). %33.20'si yiyecek maddelerini televizyonda gördüğü için satın almak istemektedir. Reklamı yapılan ürünü çocuklar bulamadığı zaman alternatif bir ürünle tatmin olmaktadırlar (%37.55).
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleTelevizyon yiyecek reklamlarının çocuklar üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-26
dc.contributor.departmentEv Ekonomisi (Beslenme Bilimleri) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmNutrition
dc.identifier.yokid8782
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8782
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess