Kamusal alanda heykel
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yerleşik düzene geçilmesi iie birlikte kurulan kentlerde ortak kullanım alanlarının tarif edilmesi gerekti. Yönetici sınıf bu alanları uzun süre kendi varlığını meşru kılan anıtlar ile tamamladı. Sümer - Mısır - Yunan - Roma medeniyetlerinin yarattığı bu kent planı ondokuzuncu yüzyıla dek kullanılmaya devam etti. Ondokuzuncu yüzyılın ortalarında sanayileşmiş Avrupa'da kent - kırsal alan nüfusunun eşitlenmesi ile yeni sivil devletler kamusal alanları anma fikrinin kendisini kullanarak oluşturdular. I. Dünya Savaşı'nın başladığı yıla dek yeni devlet kurumlarını tarif eden on binlerce anonim anıt dikildi. Kamusal alan düzenlenmesinde yeni kurallar getiren bu heykel istilası döneminin ardından iki dünya savaşı sonrası anıtları kamusal alan tarifinde belirleyici oldu. Anıtların dönem Avrupa'sında Faşist rejimler ile birlikte anılması heykeli bireysel ifadelerin daha ön plana çıktığı apolitik bir alana çevirdi. ABSTRACT With colonization, pubiic spaces needed to be defined within new built cities. For centuries the goverments completed these spaces with monuments that legalized their existences. The city plans created by Sumerian - Egyptian - Greek - Roman civilizations continued to be used untill the nineteenth century. By mid - nineteenth century, with the equalization of urban - rural population in industrialized Eurupe, new civilian goverments reformed public spaces using the idea of commemoration itself. Thousands of anonymous monuments had been erected describing the new goverment instituons by the start of First World War. After this period of Statuemania which brought new standards into forming public spaces, the monuments erected after the world wars redescribed the idea of public space. The monuments being resembled with Fascist regimes at the time in Eurupe transformed sculpture into a medium where individual expressions became more important Vİ
Collections