Stanley Kubrick sinemasında biçimsel yapı ve `The Shining` örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Brian Henderson, Movies and Methods adlı derleme eserde yer alan `UZUN ÇEKİM` başlıklı yazısında şöyle söyler: `Kuşkusuz tek tek yönetmenlerin sinemalarında ve bundan dolayı somut filmlerinde anlamı olan, soyut kategoriler değil, ayırt edici kişisel stillerdir. Bununla birlikte ayırt edici stillerin üzerinde düşünülmesi de yeni, etkileyici kategorilerin tanınması ve analiz edilmesine götürebilir` Stanley Kubrick, kendine ait görsel bir evren yaratmayı başarmış, bununla beraber izleyiciye, bu evrenin içinde gerçekleşen olayları iletmek üzere sinemasal bir dil geliştirmiştir. `Stanley Kubrick Sinemasında Biçimsel Yapı ve `The Shining` Örneği`, o dilin gramerini mercek altına alırken, vurgular üzerinde durarak biçimsel yapının iskeletini analiz etmeye çalışır. Bir Kubrick filmi çözümlemesi, yani içeriğe giden yolun nasıl oluşturulduğu ancak biçimsel çözümleme yardımıyla yapılabilir. Stanley Kubrick üzerine hazırlanan bu tez, literatürdeki diğer kaynaklardan farklı olarak görsel anlatım üzerine yoğunlaşırken, yönetmenin filmde `neyi`anlattığından çok, `nasıl` anlattığıyla ilgilenir. Filmlerin, inceleme yönteminin gereği ayrıntılı bir anlamda kare kare incelenmesi sonucunda ortaya çıkan metin, sadece bir yönetmen üzerine yapılan bir araştırma değil, aynı zamanda, `görsellik yaratabilme` üzerine de yararlı bir kaynak olacaktır. * Brian Henderson, `Long Take`, Movies and Methods içinde, der. Bill Nichols, Los Angeles, University of California Press, 1976, s. 314. VI ABSTRACT In his article titled `Long Take` belonging to the complied masterwork called `Movies and Methods`, Brian Henderson asserts: `Of course it is distinctive personal styles, not abstract categories that have meaning in the work of indiviual directors and therefore in actual films themselves. The consideration of distinctive sytles, however, can lead to the recognition and analysis of new expressive categories. `* Forming a visual universe of his own, Stanley Kubrick progressed a cinematographic language in order to communicate the events that had taken in this universe. `The Formal Structure of Stanley Kubrick Films and `The Shining``, on the one hand studies the grammar of director's visual language; on the other hand tries to analyze the anatomic formal structure by duelling on the emphasis. A Kubrick film Analysis, that is how the method led in to content has been found, can only be achieved by the contribution of formal analysis. The thesis prepared about Stanley Kubrick is concentrated on visual narration, apart from the other resources in the literature. It also Focuses on `how` the film is narrated much more than `whaf is narrated from the director's point of view. The context, which takes place as a result of the frame- by-frame film study; is not only a research about a director, but olsa wil be a useful resource on creating the visuality. * Brian Henderson, `Long Take`, in Movies and Methods, ed: Bil Nichols, Los Angeles, University of California Press, 1976, p. 314. VII
Collections