Carl Maria Von Weber`in klarinet eserlerinin analizleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Romantik Dönem (1820- 1900) bestecilerinden, klarinet repertuarında önemli bir yer tutan Carl Maria von Weber'in ( 1786- 1826) altı klarinet eserinin armoni ve form açılarından analizidir. Bu tezde, bu eserler, opus numaralarına göre değil, yazılış tarihlerine göre sıralanmıştır. CM von Weber'in klarinet eserleri buna göre; `Concertino` Op.26, (1811), `Premiere Concerto` Op.73, (1811), `Deuxieme Concerto` Op.74, (1811) `Introduction, thema and variations` (1811), `Clarinet Quintet` Op.33, (1813) ve `Grand Duo Concertant`, Op.48 (1816) olarak sıralanır. Biçem olarak `klasiğe` yakın olsalar da, biçim açısından Klasik Dönem anlayışından farklılıklar gösteren bu eserler, zamanın büyük klarinet ustalarından Cari Baermann'ın `düzeltmelerine` göre incelenmiştir. CM. von Weber'in `orijinal` yazısı ile C. Baermann'ın yaptığı `düzeltmeler` arasında belki özde olmasa da klarinet tekniği açısından oldukça önemli değişikler ve aynı zamanda, katkılar da bulunduğunu söylemek, gerçekçi bir yaklaşım olur. vı ABSTRACT This research is an analysis of a composer of the Romantic Period (1820-1900) Carl Maria von Weber's (1786-1826) six clarinette works, maintainig an important place in the repertoire of clarinette, in respect to harmony and form. In this study these works are mentioned in chronological order, not according to their opus numbers. Thus, CM von Weber's clarinette works are listed as: `Concertino` Op.26, (1811), `Premiere Concerto` Op.73, (1811), `Deuxieme Concerto` Op.74, (1811) `Introduction, thema and variations` (1811), `Clarinet Quintet` Op.33, (1813) ve `Grand Duo Concertant`, Op.48 (1816) As for form, although these works are close to being classical, they show differences from the norms of the Classical Period; and they are studied according to the modifications done by Carl Baermann, who was one of the clarinette masters of the time. It would be realistic approach to state that Carl Baremann's modifications, when compared to Weber's original writings, contributed quite a lot of changes, not in the core of these works but in the techniques of the clarinette. Vll
Collections