Giyim modasında gerçeküstücü yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modada etkilenme kaynaklarından bir tanesi sanatsal çalışmalar olup bu etkilenmeçoğunlukla görseldir. Ancak son yıllarda modern sanat ve gerçeküstücülük gibi avan-gardeyaklaşımlardaki gelişmelerle birlikte, moda giyim tasarımının alışılmış kalite değerleritamamen değişmektedir.Moda tasarımında avan-garde ve gerçeküstücü yaklaşımlar, modanın alışılageldikgelişimini değiştiren yeni yöntemler olarak karşımıza çıkıyor. Gerçeküstücü yaklaşım, sosyaldurumlar, vücud ve cinsiyet konuları üzerine ya son derece izoterik (içsel) veya çarpıtılmışyorumlar içeren tasarımlar üretir.Bu çalışmanın amacı, günümüz yüksek modasında gerçeküstücü yaklaşımlarınkullanımını araştırmaktır. Bu çalışmada gerçeküstücülükte en çok etkilenen Hautue Coutureve Tasarımcı Markalarının koleksiyonları tarandı ve analiz edildi. style.com firstview.com vewgsn-edu.com. da yer alan bu tasarımcı koleksiyonları İlkbahar-Yaz 2000'den İlkbahar-Yaz2006'ya kadar tarandı ve bir veri tabanı oluşturuldu. Bu veri tabanından seçilen her birkoleksiyon görsel analizi gerçekleştirildi. İncelenen toplam yüz atmış moda markasıarasından özellikle dokuz tasarımcının çalışmalarından gerçeküstücü yaklaşımının etkinkullanımı tespit edildi. The fashion system has historically looked to art as asource of inspiration and thegreater part of this inspiration has been purely visual. However, in recent years, with theadvant of Modern Art and avan-garde approaches, such as surrealism, the formal qualities offashion design has changed a lot.Avan-garde and surrealistic approaches to fashion design are ways of disrupting theorderly evolution of fashion. Surrealistic approach produce designs that are either highlyesoterik or oblique comments on social conditions and gender issues.The purpose of this study was to examine the use of surrealistic appoaches in currenthigh fashion. In this work, the collections of Haute Couture and Ready-to-Wear designers,most influenced by Surrealism have been surveyed and analysed. These designercollections appearing on style.com, firstview.com and wgsn-edu.com from SS 2000 to SS2006 served as the dataset. A supporting visual analysis of each selected collection withinthe dataset was also conducted. Among this dataset of one hundred sixty fashion labels,nine were found to have engaged in the use of surrealistic approach in their fashion design.
Collections